تبیان، دستیار زندگی

میزبانی جمکران از زائران اربعین در موکب «مع امامٍ منصور»

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به تدارک مسجد مقدس جمکران برای ایام پیاده روی اربعین، گفت: میزبانی از زائران حسینی در موکب «مع امامٍ منصور» در عمود ۱۰۷۰ و برگزاری پیاده روی «جامانده های اربعین» از مهمترین این برنامه ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جمکران

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی»، در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای اربعین حسینی، اظهار کرد: برگزاری همایش اربعین از 11 تا 13 مهرماه که در واقع گردهمایی هیئات و فعالان مردمی عرصه اربعین است ازجمله این برنامه های محسوب می شود.
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این همایش محورهای متنوعی دارد، ادامه داد: این همایش از سوی جامعه ایمانی «مشعر» و با همکاری مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلای مسجد برگزار می شود؛ همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه نیازمندی های اربعین با حضور 30 موسسه فعال در این عرصه، برپا می شود.

وی تصریح کرد: محصولات این نمایشگاه در شبستان امام هادی(ع) مسجد جمکران به نمایش و فروش گذاشته می شود، در نتیجه علاقه مندانی که در سفر اربعین شرکت می کنند می توانند با مراجعه به این نمایشگاه ملزومات خود را تهیه کنند.
حسین آبادی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران در کشور عراق و در ایام پیاده روی اربعین، بیان کرد: علاوه بر این فعالیت ها، به تدریج برای اربعین آماده می شویم، تا موکب «مع امامٍ منصور» مسجد جمکران در در عمود 1070 در طریق نجف به کربلا میزبان زائران اربعین حسینی شود.
وی گفت: همچنین از 10 روز مانده به اربعین تا 28 صفر و شهادت امام رضا(ع) با همکاری آستان قدس رضوی، در مسجد جمکران میزبان زائران پاکستانی هستیم که از مرزهای شرقی وارد می شوند تا استراحتی در طول مسیر داشته باشند و بعد از مسیرهای غرب کشور برای اربعین به عراق عزیمت کنند
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: علاوه بر این، میزبان زائران ایرانی در طرح «خواب زائر» هستیم که در ایام قبل و بعد از اربعین اجرا می شود و زائران می توانند در مکان پیش بینی شده مسجد استراحتی داشته باشند و سپس حرکت کنند.
وی تاکید کرد: ما از 10 روز مانده به اربعین هر شب از ساعت 10:30 تا ساعت 8 صبح شرایط استراحت را برای زائران فراهم می کنیم.
حسین آبادی خاطرنشان کرد:  همچنین، برای روز اربعین برای آنها که توفیق و امکان حضور در اربعین حسینی را نیافته اند پیاده روی «جامانده های اربعین» در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را تدارک دیده ایم.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.