تبیان، دستیار زندگی

توطئه «شیعه ستیزی» در راه جنوب شرق آسیا

تصمیم مالزی برای تخریب حسینیه ها و تعطیلی موسسه های آموزشی شیعیان عجیب است و به نظر می رسد که در پشت این تصمیم ها دستان پنهانی وجود دارد که توطئه شیعه ستیزی را طراحی کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امریکا

سرهنگ «احمد الرحال» تحلیلگر نظامی و راهبردی سوری و از مخالفان نظام سوریه در صفحه فیس بوک خود مدعی شد که دولت مالزی قصد دارد تا همه قراردادهای آموزشی خود با شیعیان موجود در این کشور را لغو کند و همه آنها را بدون ارایه هیچ دلیلی به سرعت به کشورهایشان می فرستد.

الرحال نوشت: هر تجمع شیعی که به دلیل مراسم های شیعی برپا شود، در فهرست مخالف سیاسی غیرنظامی قرار می گیرد و مجازات فرد خاطی زندان ابد است.
دولت مالزی تصمیم دارد تا همه حسینیه های شیعیان را تخریب و اموال آنها مصادره کند و از هرگونه فعالیت مالی جلوگیری کند.

الرحال در صفحه خود ادعا کرد: مالزی همچنین قصد دارد تا همه نوع همکاری و ارتباط فرهنگی با ایران و شیعیان جهان را تحریم کامل کند و از مسافرت مالزیایی ها به ایران جلوگیری می کند.

انتشار این خبر در صفحه فیس بوک احمد الرحال درحالی انجام گرفته است که چندی پیش «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، کاهش سطح روابط تجاری با ایران را اعلام کرد و علت این تصمیم را تحریم آمریکا ضد ایران دانست.

اگرچه «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک  با ماهاتیر محمد دیدار و گفتگو کردند و دو طرف بر ضرورت تقویت روابط و همکاری های دو جانبه تاکید داشتند.

ماهاتیر محمد در این دیدار تحریم آمریکا ضد ملت ایران را غیر قانونی اعلام کرد و بر ضرورت اتحاد و همبستگی امت اسلامی دربرابر توطئه های دشمن تاکید دارد و اختلافات در کشورهای اسلامی را عامل خشونت و افراطی گری ضد مسلمانان می داند.

در اینجا این پرسش مطرح می شود که دولت مالزی با این نوع نگاه چرا دست به این تصمیم ها زده است و آیا دستان پنهانی برای این تصمیم ها وجود دارد؟

برهمین اساس، احتمال می رود در پشت تمامی این اتفاق ها توطئه ای بزرگ ضد شیعیان و ایران خفته باشد و کسانی درصدد باشند تا با اجرای برنامه ها و تدابیری کشورهای آسیایی را به سمت شیعه ستیزی سوق دهند؛ به همین دلیل مالزی قصد تخریب حسینیه ها و تعطیلی موسسه های آموزشی شیعیان و ممنوعیت تدریس شیعیان در مدارس و دانشگاه را دارد.


 منبع: خبرگزاری شبستان 
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.