تبیان، دستیار زندگی

معرفی روش های شاد کردن مردان در زندگی

در مقطعی از زندگی، اکثر خانم هایی که زندگی خود را دوست دارند، با این دغدغه و سوال مواجه می شوند: چگونه شوهرم را خوشحال کنم ؟ بسیار سطحی نگری است اگر فکر کنید تنها کاری که می توانید برای خوشحال کردن شوهر تان انجام دهید این است که میز شام را برای او بچینید و خانه را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. اینها لازمه زندگی هستند، اما به آن ها بسنده نکنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مردان، زندگی مشترک، شاد کردن، دلبری، خوشحال کردن، زوج خوشبخت، خانواده ایرانی، عشاق موفق
مردها در ظاهر مقاوم و سرسختند، اما روح آنها نیز نیاز به نوازش دارد. این وظیفه شما است که روح همسرتان را نوازش کرده و او را در زندگی خوشحال نگه دارید. اگر اینجا هستید، یعنی می خواهید روش خوشحال کردن شوهرتان و به دست آوردن دل او را یاد بگیرید. خبر خوب اینکه در این مقاله راه های زیادی را به شما معرفی کرده ایم.

به او بگویید که چقدر بی نظیر است

نه همسر شما و نه هیچ شخص دیگری از تعریف و تمجید بدش نمی آید، اما شنیدن آن از زبان شما معنای بیشتری برایش دارد. و به گفته کارشناسان این اولین نیاز مردان در یک رابطه است. اولین و مهم ترین چیزی که مردان از همسرشان توقع دارند، تشویق و تصدیق آن هاست؛ اما عجیب است که چطور بسیاری از ما خانم ها عادت کرده ایم بدون سنجش نتایج، و بدون دیدن نکات مثبت، از عملکرد شوهرمان انتقاد کنیم. پس به جای اینکه مدام از علاقه بیش از حد او به فوتبال و یا اینکه یادش رفته آشغال ها را بیرون ببرد انتقاد کنیم، می توانیم از او به خاطر رفتن دنبال بچه ها تشکر کنیم و به او یاد آوری کنیم که در کنفرانس کاری خود چقدر خوب عمل کرده است. این کار به غیر از این که باعث می شود همسر خنده رویی داشته باشید، یک امتیاز مثبت برای شماست.

اجازه بدهید گاهی اوقات ضعیف به نظر برسد

قبول داریم، کلمه ضعیف به نظر خیلی احساساتی می آید. اما تا کنون در جامعه جایی برای آن جنبه احساسی مردان، و قبول شکست و نقاط ضعف شان وجود نداشته است. در جامعه ما، مردان نمی توانند گریه کنند و یا احساس ترس و آزردگی خود را ابراز کنند. آن ها اکثرا از این کار ابا دارند، چون این کارها مردانه نیست. اما در حقیقت، عادلانه نیست اگر اینگونه رفتار را از کسی انتظار داشته باشیم. این مسئله می تواند به دوگانگی در رفتار و شکست روابط منجر شود. اجازه بدهید اتفاقات ناراحت کننده مربوط به گذشته اش را برایتان بازگو کند و بگذارید بفهمد که ابراز احساساتش بد نیست. از او نخواهید که یک حمایت کننده صرف باشد. اگر می خواهید او در زندگی مشترک تان مردی خوشحال باشد، به لحاظ روحی از او حمایت کنید.

از او به خاطر مدیریت خوب امور مختلف تمجید کنید

خانم ها در مدیریت امور مختلف بهترین هستند. اما به شوهر خود هم حق بدهید، او هم در محیط کارش خیلی مشغولیت دارد. می توانید این طور به قضیه نگاه کنید: کارشناسان معتقد هستند که خانم ها در مدیریت چند وظیفه مختلف، نسبت به آقایان بهتر هستند. پس برای همسر شما خیلی مشکل است که زندگی کاری، زندگی شخصی و اجتماعی خود را با هم مدیریت کند. اما شما می دانید که او به قدردانی شما نیاز دارد؛ پس اگر هدف تان خوشحال کردن اوست، در این موقعیت از آن کلمات خوب استفاده کرده و به او بگویید که متوجه تمام زحماتی که می کشد هستید.

کمی او را رها کنید

طبیعی است که بخواهید فضای دونفره بین خود و شوهرتان و فضای شاد خانه را به بهترین نحو حفظ کنید. اما کاری نکنید که او از این فضا زده شود، زیرا این موضوع به هیچ وجه به نفع شما نیست. این کار فقط باعث می شود که او یکدندگی کرده و هر کار دلش می خواهد را انجام دهد. مردها دوست دارند گاهی از فضای ازدواج فاصله بگیرند و به سراغ دوستان، استادیوم، یا هر چیز دیگر بروند، و البته بابت این موضوع هم سرزنش نشوند. این موضوع امری بدیهی است، اما اگر با خود صادق باشید. شما هم گاهی شوهرتان را بابت این موضوعات سرزنش می کنید. اما هنوز هم دیر نشده. اگر می خواهید او را خوشحال کنید، دفعه بعد که خواست یکی از این کارها را انجام دهد، شما هم او را تشویق کنید، یا لااقل به او غر نزنید.

خواسته هایتان را بگویید، البته نه دستوری

اگر شما هم مثل بقیه خانم های روی کره زمین باشید، احتمالا برای هر کاری روش خود را دارید. و دوست دارید همه چیز به روش شما انجام شود، بدون اینکه تک تک آنها را توضیح دهید. اما گاهی پیش می آید که خواسته های شما در رابطه نادیده گرفته می شود، یا برداشت شوهرتان از آن ها اشتباه است. نگفتن خواسته ها باعث می شود شریک زندگی خود را ناخواسته آزار بدهید . اکثر مردان از این موضوع رنج می برند که همسرشان خواسته هایش را نمی گوید، و شوهر باید همیشه آن ها را حدس بزند. این تصور که خودش باید بفهمد را کنار بگذارید، چون باعث ناراحتی هر دوی شما خواهد شد. اصلا کسر شان نیست که برای مثال علت ناراحتی خود را به شوهرتان بگویید. با گفتن شما، او نیز می تواند تمام توان خود را برای رفع ناراحتی شما به کار گیرد.

گوشی خود را کنار بگذارید

بله، وقتی که با او در حال گفت و گو هستید، گوشی به دست و در حال چت کردن نباشید. کارشناسان معتقدند که این قضیه واقعا شوهرتان را می رنجاند. وقتی با هم به رستوران رفته اید اینستاگرام خود را چک نکنید. ممکن است او هم گاهی این کار را انجام دهد، و این موضوع برای هر دوی شما صدق کند، اما باز هم دلیل نمی شود که شما هم این کار را انجام دهید. اگر یک زندگی شاد می خواهید، خود را به این موضوع عادت دهید که حداقل هفته ای یک بار، تلویزیون، لپ تاپ، ایکس باکس، و تلفن را خاموش کنید و فقط با هم صحبت کنید. و البته یک استثنا هم وجود دارد: زمانی که هر دو در خانه هستید و برای او پیام های عاشقانه می فرستید.

بگویید که او برای شما بهترین است

بله، آقایان عاشق تعریف و تمجید هستند. اما می دانید آن ها چه وقت با تعریف و تمجید شما بیشتر شاد می شوند؟ وقتی که شما طوری از او تعریف می کنید که او تصور کند که در آن کار، هیچ کس بهتر از او نیست. مردها دوست دارند بدانند که ارزشمند هستند و هیچ کس نمی تواند جای آنها را بگیرد. شاید خنده دار به نظر برسد، اما به او بگویید که هیچ کس، حتی سرآشپز رستوران نایب هم نمی تواند مثل او کباب درست کند!! او از نفر اول بودن در زندگی شما، لذت می برد و ابراز این موضوع از طرف شما او را خوشحال می کند.

اجازه بدهید به شما کمک کند

این مورد به نظر آسان می رسد اما انجام آن برای خیلی از خانم ها مشکل است. این برمی گردد به آن موضوع که هر خانمی روش خود را دارد و دوست دارد همه چیز به روش او انجام شود. بارها از مردان شنیده ایم که می گویند کاش همسرشان از آن ها درخواست کمک می کرد، تا این که تمام کارها را خودش انجام دهد. یا می گویند کاش آنها به جای انتقاد از مردان به خاطر درست انجام ندادن کارها، قدر دان تلاش آنها برای کمک کردن بودند. شاید او اتاق پذیرایی را آن طور که شما دوست داشته اید، قبل از آمدن مهمان ها، مرتب نکرده است، اما تمام تلاش خود را کرده و این ارزشمند است. مخصوصا اگر نحوه چینش او اصول فنگ شوی شما را به هم نریخته باشد! پس فکر نکنید که فقط شما هستید که کارها را به درستی انجام می دهید، بگذارید شوهرتان هم به شما کمک کند. قدردانی شما قطعا او را خوشحال خواهد کرد.

از او تشکر کنید

هیچ چیز به اندازه شنیدن “متشکرم” شوهر شما را شاد نمی کند (البته به غیر از دلبری کردن های شما!). تشکر کردن خیلی مهم است. خیلی وقت ها یادمان می رود که همسر ما چقدر به تشکرمان احتیاج دارد، حتی برای کارهایی که همیشه انجام می دهد. از او برای بیرون بردن زباله تشکر کنید، از او برای این که پدر خوبی است تشکر کنید. این برای همسرتان خیلی ارزشمند است. پس با تشکر کردن از کارهای کوچکش شروع کنید؛ بطری شیر را به شما داد، ممنونم! بچه ها را خواباند. ممنونم! تکه آخر دسر را به شما داد. ممنونم! و نتیجه اش این است که او هم در مقابل، شروع به قدردانی از شما خواهد کرد.

با هم قرار بگذارید

این راز تمام زوج های خوشبخت در زندگی است، و به یک دلیل موجه: این زمانی اختصاصی برای شما دو نفر است. حتی اگر از او بخواهید که مثل گذشته و مثل یک جنتلمن واقعی و ترتیب همه برنامه ها را بدهد، برای داشتن یک قرار و دیدار موفق، شما نیز باید برای اینکار وقت خود را خالی کرده و برنامه ریزی کند.

کارهایی کوچک انجام دهید

بیرون بروید و قهوه بخورید. لقمه صبحانه او و یا نوشیدنی مورد علاقه اش را حاضر کنید. انجام این کارها خیلی سخت نیست اما او را خوشحال خواهد کرد.
منبع :ریموج
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.