تبیان، دستیار زندگی

میزبانی ۷۰ مسجد از زوّار امام حسین(ع) در مرز مهران

سرپرست شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ۷۰ مسجد به صورت شبانه‌روزی وظیفه اسکان و برگزاری نمازهای جماعت در هر سه وعده را بر عهده دارند، از برگزاری پنجمین سوگواره ملّی «علمدار کربلا» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی چراغی‌پور

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی چراغی‌پور» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و سرپرست شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان ایلام ، با بیان اینکه 295 کانون فرهنگی هنری این استان به طور شبانه‌روز در خدمت زوّار اربعین امام حسین (ع) هستند، گفت: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در جهت فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی ویژه زوّار اربعین حسینی که از مرز مهران به کربلا می‌روند، آمادگی کافی را جهت خدمت به آنان دارد.

وی با بیان این مطلب که 480 مسجد آماده اجرای فعالیت‌های متنوع دینی هستند، اظهار کرد: علاوه بر این، 70 مسجد به صورت شبانه‌روزی وظیفه اسکان و برگزاری نمازهای جماعت در هر سه وعده را بر عهده دارند. اهدای بسته‌های فرهنگی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین چراغی‌پور با اشاره به شعار «الحسین یجمعنا» به عنوان شعار محوری ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام اربعین گفت: ویژه‌برنامه پنجمین سوگواره ملّی علمدار کربلا در استان ایلام با حضور بیست و چهار استان کشور در دو رشته شعر و عکس یکی از برنامه اصلی ما به شمار می‌رود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به برخی برنامه‌های این کانون در خارج از مرز نیز گفت: مهم‌ترین کانون فرهنگی هنری استان ایلام، کانونی به نام کانون فرهنگی هنری «اهل بیت (ع)» است که در باب قبله امام حسین (ع) و بین الحرمین برنامه‌هایی را از 25 مهرماه تا دهم آبان ماه برگزار خواهد کرد.

وی یادآور شد: در مرز مهران نیز موکبی با عنوان موکب «علمدار کربلا» از 25 مهرماه تا 15 آبان ماه مستقر است که وظیفه انجام هماهنگی‌های لازم برای خروج از مرز و اعزام اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد به کشور عراق، هماهنگی با نیروهای نظامی و مرزبانی و همچنین انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی را بر عهده دارد.

منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.