تبیان، دستیار زندگی

10 راه برای سلامتی روانی و آرامش در اتاق کار منزل

برای ایجاد آرامش در اتاق کار منزل چه کنیم؟

اصلی ترین فاکتور افزایش بهره وری در کار داشتن تمرکز و آرامش است ، زمانی که بخشی از کارهایتان را باید در اتاق کار منزل انجام دهید پس لازم است بدانید که چطور محیط را برای این مهم فراهم کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کار کردن در خانه، اشتغال، کار در خانه، آرامش، تمرکز، حواس پرتی، خانواده ایرانی، مهارت های زندگی
کار کردن در خانه به شما این امکان را می دهد که احساس آرامش کنید و بدون داشتن هیچ رئیسی در بالا سر خود و نپوشیدن لباس فرم کار ، قطعا احساس راحتی و آسانی خواهید داشت و می توانید با لباس راحتی در خانه خود درآمد زایی کنید و بتوانید در هر موقع که می خواهید هرکاری را انجام دهید . صرف نظر از حواس پرتی و خوابیدن شما تمرین کمی خواهید کرد و به عبارتی زمانی برای ورزش نخواهید داشت و این به خودی خود می تواند عامل آسیب رساندن شما شود.
در این بخش  قصد داریم شما را با چند راهی که می توانند در سلامتی شما در حین کار کردن در خانه ، کمک کنند.

نکاتی برای داشتن آرامش در اتاق کار منزل

1-فضای اختصاصی
اگر امکان پذیر باشد سعی کنید فضایی را در خانه اختصاص به کار خود بدهید و فقط در آن فضا مشغول به کار باشید . اگر شما روی تخت دراز بکشید و با لپ تاپتان کار کنید و در ابتدا ممکن است که یک ابتکار نو بنظر برسد ولی رفته رفته برای شما کسل کننده خواهد بود . ولی هنگامی که شما به اتاق مخصوص کارتان وارد می شوید ، ذهن شما از حالت خانه به حالت کار تغییر پیدا می کند و می توانید با این احساس به بهترین نحو کار کنید و درآمد زایی نمایید.

2-درهارا بسته نگه دارید
اگر می توانید ، فضایی را در خانه تان به کار اختصاص دهید و در هنگام ورود در آن فضا را ببندید چرا که این کار برای کار در خانه بسیار مهم و مفید می باشد . اگر شما درب را ببندید به خانواده شما می فهماند که شما مشغول کار هستید و آنها نمی توانند وقت شما را بگیرند و همچنین به شما می فهماند که در اتاق مشغول کار هستید و هیچ دری برای خروج وجود ندارد و در آن تنها موظفید به کار کردن و حواس پرتی های شما را از بین می برد.

3-از ریخت و پاش در اتاق کارتان جلوگیری نمایید
تمیز بودن اتاق کار شما می تواند احساس خوبی را در شما ایجاد کند و ذهن شما را می تواند آماده کار کند و در نهایت این عمل باعث می شود که به خوبی تمرکز کنید و کارتان را به بهترین نحو انجام دهید و همچنین می توانید وسایل مورد نیازتان را سریع تر پیدا کنید.

4-تسلیم نشوید
هنگامی که شما رئیسی در اطراف خود ندارید ، بنابراین آسان است که وقتی را در اتاق و خانه خود قرار دهید و در آن وقت اضافی کمی قدم بزنید تا ورزشی کرده باشید و از این که تمام وقت کار کنید و هیچ حرکتی نداشته باشید بسیار برای شما مناسب و مطلوب است و دیگر دچار گرفتگی عضلات در پاهایتان نخواهید شد.

5-راحتی مهم است
اگر کار شما با رایانه در خانه می باشد ، برای این منظور توصیه می شود یک صندلی مناسب و راحت برای انجام کار خود تهیه کنید که بر روی آن احساس راحتی کنید و از مزایای صندلی راحتی مناسب کار این است که دچار درد در قسمت کمرتان نمی شوید که این یک مورد می تواند از هزینه های درمان کمر جلوگیری کند.

6-زمان استراحت برای خود مشخص کنید
داشتن نظم و انضباط در کارهای خانگی بسیار مهم می باشد و این را هم به یاد داشته باشید که هرچند ساعت به خود وقت استراحت بدهید . کار کردن مداوم روی صندلی و یا در کل کار کردن بدون حرکت می تواند باعث چاقی شما شود و اگر به خود وقت استراحت ندهید ، یقینا مشکلی در شما به وجود خواهد آمد که جبران آن سخت باشد.برای هر یک ساعت 15 دقیقه برای خود وقت استراحت اختصاص دهید و به پیاده روی بروید یا قهوه بخورید تا ذهنتان آماده کار کردن شود.

7-نوشیدن آب فراموش نشود
اکثر ما روزانه به اندازه کافی در روز آب نمی نوشیم و توصیه می شود که در روی میز خود یک پارچ آب نگه دارید تا به مرور زمان در طی روز آب بنوشید . نوشیدن منظم آب به مغز شما برای داشتن فعالیت بهتر و بیشتر کمک می کند و احساس انرژی بیشتری را خواهید کرد.

8-احساس آخر هفته
شاید روزهای هفته برای شما هیچ معنایی نداشته باشد درحالیکه در خانه مشغول به کار باشید . گرفتن انرژی برای سپراندن مابقی روزهای هفته می تواند بسیار جالب و شگفت انگیز باشد به همین دلیل توصیه می شود که در آخر هفته خود یک برنامه بچینید تا برای مابقی روزهای هفته انرژی داشته باشید و کار کردن مداوم در روحیه شما تاثیر منفی و بدی خواهد داشت و توصیه می شود که تمام وقت خود را برای کار اختصاص ندهید و از زندگی هم لذت ببرید.

9-زمان بندی کار
با نوشتن ساعاتی که شما مشغول بکار هستید و چه ساعاتی را به استراحت پرداخته اید می تواند خیلی خوب باشد از این لحاظ که شما می توانید با این کار تمام هفته خود را ارزیابی کنید و اگر کمبودی بود در هفته آینده آنها را جبران کنید و تعداد ساعات استراحت خود را ارزیابی کنید که وقت زیادی را وقف استراحت نکرده اید و از این موارد و با این مدل سازماندهی کار شما آسانتر خواهد شد.

10-هدفتان را به خاطر داشته باشید
هنگامی که شما احساس خستگی می کنید ، سعی کنید خودتان را کنترل کنید و هدفی که دارید را به یاد آورید و سپس به کار خود ادامه دهید و در آینده فایده ی کنترل کردن خودتان را خواهید فهمید.
منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.