تبیان، دستیار زندگی

نامه آیت‌الله علوی گرگانی به رئیس جمهور در مورد زائران اربعین

حضرت آیت الله علوی گرگانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت دلار و هزینه‌های جانبی سفر خواستار تمهیداتی بیش از گذشته برای ارائه تسهیلات نقدی و غیرنقدی جهت تشرف زوار اباعبد الله الحسین علیه السلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله علوی گرگانی
متن نامه حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به رئیس جمهور در مورد ارائه تسهیلات به زوار اربعین حسینی به این شرح است:

بسمه تعالی قال الله تعالی:
«و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»

حضور محترم جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای روحانی ریاست محترم جمهور 

سلام علیکم
همانگونه که مستحضر هستید مراسمات عاشورای حسینی با شور و اشتیاق خیل عاشقان آن حضرت به طور گسترده برگزار شد و علیرغم تمام مشکلات اقتصادی که بر دوش مردم فشار زیادی را وارد کرده است، لکن مردم متدین ایران با نشان دادن ایمان و اخلاص خود این مراسم را برگزار کردند و حتی بخشی از هزینه زندگی خود را برای امام حسین علیه السلام اختصاص دادند.

حال با توجه به نزدیکی ایام زیارت اربعین حسینی علیه السلام و اشتیاق خیل عاشقان به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا هزینه این مراسم بین‌المللی که به نوعی بهترین جلوه تعظیم شعائر دینی است با کاهش قابل توجه همراه شود تا دلسوختگان حسینی محروم از ان نشوند.

شکی نیست که این نظام و مملکت با فرهنگ حسینی و درس گرفتن از قیام عاشورا فتنه‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته است و تمام مسئولین مملکتی از صدر تا ذیل مدیون خون اباعبد الله الحسین علیه السلام هستند، لذا با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت دلار و هزینه‌های جانبی لازم است تمهیداتی بیش از گذشته برای ارائه تسهیلات نقدی و غیر نقدی دیگر جهت تشرف زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در نظر گرفته شود تا شاید از این طریق ادای دینی بسیار کوچک توسط مسئولین محترم نسبت به ساحت نورانی امامت شود.

اینجانب از تمام زائرین محترم درخواست می‌کنم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در ضمن ادعیه خود حتما دعای فرج برای ظهور امام زمان علیه السلام و گشایش برای جامعه اسلامی و توفیق دولت محترم در مدیریت شرایط اقتصادی و گذر از گذرگاههای سخت فعلی را با همت جهادی و مدیریت صحیح درخواست کنند.

والسلام علی من اتبع الهدی



منبع: ایسنا