تبیان، دستیار زندگی

ایجاد انگیزه در بچه ها برای عملکرد بهتر در مدرسه

آیا فرزند شما به دنبال تلاش بیشتر در مدرسه است؟ از این توصیه استفاده کنید تا به شما بگوید چگونه به عنوان مهم ترین رهبر زندگیش به او انگیزه دهید تا کارش را به بهترین نحو انجام دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایجاد انگیزه در بچه ها برای عملکرد بهتر در مدرسه
پیدا کردن یک فرمول برای کمک به یک کودک بی انگیزه در انجام تکالیف و تمرکز روی تحصیل بسیار سخت است. در بسیاری از موارد، موضوع؛ عدم توانایی فرزند شما برای تبدیل شدن به یک دانش آموز عالی نیست، بلکه موضوع؛ عدم توانایی ارتباط او با روش های استفاده شده در کلاس درس است. نا امید نشوید. با پیدا کردن نقطه شیرین یادگیری فرزندتان، خیلی زود او را یک ستاره، یک ستاره طلایی خواهید دید. اگر او دست و پا می زند و تقلا می کند، اینجا چند نکته برای کمک به او در به نتیجه رسیدن تلاش هایش وجود دارد.

اهداف کوچکِ گام به گامی را مشخص کنید
ممکن است کودکی سر در گم شده باشد و نیاز داشته باشد برای رسیدن به اهداف، روی مراحل کوچک تر تمرکز کند تا تمرکز روی اهداف بزرگتر و نتیجه. الکساندر میزلر مدیر Thinking Caps Tutoring، یک شرکت آموزشی در مکان های مختلف دنیا، از جمله نیویورک سیتی و تگزاس می گوید: "یکی از دلایلی که دانش آموزان احساس بی انگیزگی می کنند این است که آن ها با تکالیف {سرسام آوری} سر و کار دارند. " بیشتر افراد فکر می کنند هر چیزی که با سختی به دست آید عملا موفقیت است". یک لیست از اهداف کوچکی که فرزند شما می تواند خودش هم می تواند آن را چک کند ایجاد کنید. به جای اینکه به او بگویید باید بنشیند و ساعت ها بنویسد، تکلیف را به یک ایده تحقیقی تبدیل کنید، بگذارید یک پیش نویس اولیه بنویسد، آن را پاک نویس کند و بعد آن را چک کنید. یا زمان مطالعه او را متنوع و تقسیم بندی کنید 10 دقیقه زمان بگیرید تا او فلش کارت هایش را بخواند و سپس 30 دقیقه برای خواندن کتاب هایش به او زمان بدهید.

روی یک برنامه یادگیری متفاوت تمرکز کنید
مجبور کردن فرزندتان برای نشستن پشت میز و خواندن فصل های کتابِ کار ممکن است او را نا امید کند. در عوض، از شیوه های یادگیری خودش استفاده کنید، با معلم او مشورت کنید تا از نظراتش بهره بگیرید و برنامه ای طراحی کنید که مهارت های او را پر رنگ کند. اگر فرزند شما از طریق گوش کردن بهتر می گیرد فصل های خواندنی کتاب را با صدای بلند ضبط کنید بنابراین او می تواند به آن گوش کند و آن ها را به ذهن بسپارد. اگر از طریق دیدن بهتر یاد می گیرد، یادداشت ها را در رنگ های مختلف به او ارائه کنید.

به حرف های او گوش کنید
از تلاش برای ترساندن فرزندتان برای تبدیل شدن به شاگرد اول کلاس بپرهیزید. میزلر می گوید: " بحث مدرسه این است که وقتی والدین به فرزندان شان می گویند شما برای موفقیت در مدرسه و زندگی باید شاگرد اول باشید، نقطه اصلی تنش تحصیلی را وارد می کنند". "بزرگسالان تمایل دارند به دور دست ها فکر کنند. در صورتی که دانش آموزان نمی توانند به تعطیلات بعدی مدرسه فکر کنند {بنابراین} صحبت کردن در مورد چیزی دور در آینده هیجان انگیز نیست. در عوض، آنچه که در مدرسه با آن سر و کله می زدید را برایش تعریف کنید تا فرزندتان بداند او در این مسیر تنها نیست. به حرف های او گوش داده و اجازه دهید توضیح دهد چرا برای تمرکز روی درس و فهم برنامه درسی مشکل دارد؟ او از تلاش های شما برای همدردی با او و دادن قدرت اختیار و تصمیم گیری قدردانی خواهد کرد. میزلر می گوید: "بچه ها هر چیزی که والدین می گویند را می شنوند حتی اگر اینطور به نظر نیاید".

در حین سفر به او آموزش دهید
ممکن است فرزند شما از روال تکراری مدرسه خسته شود. فرآیندهای آموزشی را با مطالعات خارج از منزل تسریع کنید. جَناین والکر کَفری نویسنده درایو:" 9 راه برای تحریک فرزندان تان برای کسب موفقیت" می گوید: " فعالیت ها و سفرهای خانوادگی را به چیزهایی که فرزندتان در مدرسه می آموزد، ارتباط دهید". به عنوان مثال، اگر درس فرزندتان در مدرسه در مورد گیاه شناسی ست، در حیاط خلوت خود یک باغچه درست کنید. اگر تاریخ آمریکا را مطالعه می کند، آخر هفته از یک میدان جنگی نزدیک دیدن کنید.

وقتی کاری را به درستی انجام می دهند از آن ها قدر دانی کنید
وقتی فرزندتان با موفقیت از پس کاری بر می آید او را تحسین کنید. اگر در امتحان ریاضیش خوش درخشید روی کار خاصی که برای رسیدن به این موفقیت کرد دست بگذارید و بگویید: "من واقعا به تو افتخار می کنم که شب گذشته 20 دقیقه بیشتر روی جدول ضربت تمرین کردی". این روش واقعا تاثیر گذار است. "اگر او تمام تلاش خود را روی پروژه ای به کار گرفته که خیلی هم مورد توجه معلمش قرار نگرفته، با توقف جلوی مغازه بستنی فروشی و بعد از آن اجازه 10 دقیقه بازی بیشتر با رایانه یا اسباب بازی مورد علاقه اش او را تشویق کنید. وقتی کاری را خیلی خوب انجام داده، ترجیحا از جایزه استفاده نکنید. هرگز از پول یا انگیزه های گران قیمت برای تقویت عملکرد استفاده نکنید بچسبید به تعریف و تمجیدات، اشیای کوچک یا امتیازات سرگرم کننده.

مطالب مرتبط:
معیارهای انتخاب یک مدرسه خوب برای فرزندان مان چیست؟
راه هایی برای افزایش انگیزه یادگیری در دانش آموزان
فنون ایجاد انگیزه در دانش آموزان

منبع: تیزلند