تبیان، دستیار زندگی
قرار بود در روز سه شنبه 30/5/86 نشست مطبوعاتی با موضوع «اعلام برنامه های ویژه روز جوان » در تالار مشارکت خانه شهریاران جوان، رأس ساعت 11 برگزار شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهریاران جوان

گزارش تبیان از نشت مطبوعاتی خانه شهریاران جوان

شهریاران جوان

قرار بود در روز سه شنبه 30/5/86 نشست مطبوعاتی با موضوع «اعلام برنامه های ویژه روز جوان » در تالار مشارکت خانه شهریاران جوان، رأس ساعت 11 برگزار شود.

ده دقیقه مانده به وقت موعود آنجا بودیم. که مطلع شدیم جناب آقای صالحی مدیر محترم خانه شهریاران جوان به خاطر مشکلی با تأخیر به جلسه می آیند. تقریباً تا ساعت 15/11 تمامی خبرنگاران در سالن مشارکت جمع شدند و یک ربع بعد هم با آمدن جناب آقای صالحی جلسه جنبه ی رسمی به خود گرفت. آقای صالحی با تبریک اعیاد شعبانیه و عذرخواهی جهت تأخیر شروع جلسه صبحت خود را آغاز کردند و سپس درباره ی برنامه های تنظیم شده توسط خانه شهریاران جوان برای روز جوان توضیح دادند.

شهریاران جوان

اولین برنامه و از نظر ایشان مهم ترین آن، برگزاری جشنواره ی فکری «جای پا» در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه تهران می باشد. جای پا، مخفف جوان امروز و پرسشهای امروز است.  هدف این جشنواره ،پاسخ دادن به پرسشهای جوانان در شرایط زمانی و مکانی حاضر با تکیه بر منابع مکتوب و شخصیتهای ارزشمند حوزه و دانشگاه می باشد. «البته با محوریت شخصیت دکتر بهشتی». این جشنواره از روز30مرداد شروع شده و اختتامیه ی آن سه شنبه ی هفته آینده در تالار فردوسی دانشگاه تهران است که درهر روز 3 کارگاه با حضور کارشناسان حوزه ودانشگاه برگزار می شود.

برنامه ی بعدی خانه شهریاران جوان طرحی است تحت عنوان "ثبت عاشقی".

که در این طرح 30 پایگاه در نقاط کلیدی تهران برقرار می شود که اعضای خانه ی شهریاران جوان در آنجا حضور دارند و کلیشه هایی با طرح های گرافیکی مربوط به اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت حضرت علی اکبر تهیه شده است و اتوموبیل هایی که تمایل داشته باشند این طرح ها توسط رنگ بر روی آنها درج می شود.

شهریاران جوان

برنامه های بعدی که در این غرفه ها انجام می شود تور جوان است که اعضای خانه شهریاران جوان با لباسهای متحدالشکل آماده ی نام نویسی جوانان برای تور یکروزه ی ایرانگردی هستند. ثبت نام در روز جوان است ولی اجرای آن بسته به استقبال جوانان در 2 تا 3 روز اطراف نیمه شعبان خواهد بود.

از کارهای دیگر برنامه ریزی شده برای روز جوان توزیع گل، کارت تبریک و ویژه نامه همشهری در روز شنبه بین جوانان شهر توسط اعضاء این خانه با لباسهای متحد الشکل و درروز جمعه بین نمازگزاران جوان نماز جمعه است .

برنامه ی ویژه ای در خیابان ولیعصر اجرا می شود که از میدان راه آهن تا تجریش پرچم هایی درسه رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران یعنی سبز، قرمز و سفید به درختهای خیابان (البته بدون آسیب رساندن با آنها) وصل می شود. یک رنگ به یاد نیمه شعبان ، یک رنگ ولادت حضرت علی اکبر و یک رنگ به یاد مجموع اعیاد شعبانیه. عملیات نصب کردن از چهارشنبه شب شروع و تا شنبه صبح تمام می شود.

غبار روبی مزار شهدای گمنام از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده است که توسط 333 نفر (ابجد نام حضرت علی اکبر) عصر روز پنجشنبه در بهشت زهرا انجام می شود.

و همچنین دیدار با جانبازان و تقدیم گل و کارت تبریک به آنها در روزهای پنجشنبه و جمعه.

برنامه ی بعدی طرح «خیابان جوان » است که داخل پارک لاله و درب جنوبی آن اجرا می شود. داربست مانندی تهیه می شود که در آن محله هایی وجود دارد. ابته این محله ها به صورت غرفه نیستند ،بلکه فقط فضاسازی شده است . برای مثال در محله ی ورزش زمین چمن است و با فضاسازی که می شود ، شخص وارد شده احساس می کند وارد فضای ورزشی شده است . در هر محله کارشناسانی با توجه به موضوع محله حضور دارند که در حال صحبت با هم هستند و مخاطبشان بازدیدکننده نیست ولی بازدید کننده در صورت تمایل می تواند در بحث آنها شرکت کند. به بازدیدکننده ها بروشور داده می شود. اسامی محله ها به قرار زیر است: محله ورزش، محله اشتغال، محله آموزش، محله آسیبهای اجتماعی،محله آسیبهای بهداشتی، محله ارتباط سالم، محله خانواده ، محله ایران وطنم، محله هنر، محله تاریخ ، محله ادبیات ،محله علم و فن آوری .

شهریاران جوان

و در آخر تیمچه ی شهریاران: که افراد کارشناس برای پاسخ به سؤالات احتمالی جوانان حضور دارند و برنامه هایی چون پذیرایی و پخش بروشور و نقادی زنده برای تیمچه طراحی شده است. افتتاح خیابان جوان روز پنج شنبه است و تا نیمه شعبان ادامه دارد.

برنامه ی بعدی «جشن گل کوچک محلات» است با همان شرایطی که در محلات انجام می شود.

با زمین آسفالت و توپ پلاستیکی. از اول تابستان شروع کردیم که 37 تیم 5 نفره شرکت کردند و اختتامیه روز جمعه ی قبل از روز جوان در فرهنگسرای بهمن، تالار شهید آوینی با حضور شرکت کنندگان برگزار می شود. بعد از توضیحات جناب آقای صالحی ، یکی از خبرنگاران هدف این برنامه ها را پرسید. ایشان انگیزه ی اصلی این برنامه ها را فرهنگ سازی برای روزجوان اعلام کردند. همانطور که ولادت حضرت زهرا (س) با روز مادرعجین شده ، خانه شهریاران جوان سعی دارد ولادت حضرت علی اکبر(ع) را به همان صورت با روز جوان همراه کند وکاری کند تا برای خانواده ها مهم شمرده شود.

بخش خانه و خانواده – سایت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.