تبیان، دستیار زندگی

گفتگوی تبیان با تنها شاهد شهادت صیاد دل‌ها

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) به بازخوانی گفتگویی اختصاصی با «تنها شاهد شهادت صیاد دل‌ها» پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی صیاد شیرازی
به گزارش روابط عمومی، بخش فرهنگ پایداری موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گفتگو را با مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید تهیه و منتشر کرده است.
مهدی صیاد شیرازی تنها شاهد لحظه ترور و شهادت شهید سپهد علی صیاد شیرازی ست که در این گفتگو به بازروایت روز شهادت پدرش می پردازد و می‌گوید:«پدرم در همه مسائل مطیع ولایت بود و برای همه فرمایشات رهبری عزیز هم استدلال داشت و با عقل و منطق راه را انتخاب کرده بود. در این مسائل هم قطعاً نظری منطبق با نظرات مقام معظم رهبری می‌داد. شاید در خصوص موضوع دیپلماسی امروز ایران در جهان کسانی باشند که کارشناسی کنند، مطالعه کنند و نظری هم داشته باشند اما نظرات و توصیه‌های رهبری و رهنمودهای ایشان نگاه بسیار ویژه و عمیقی است. به نظرم شهید صیاد شیرازی قطعاً نظرش شبیه به نظر رهبری هست و می‌دانید که گرچه رهبری عزیز راه مذاکره را باز گذاشته‌اند اما بارها اشاره کردند که اصل مذاکره با شیطان اشتباه است و به نتیجه دار شدن مذاکرات با شیطان خوش‌بین نیستند.در اغلب مواردی که توفیق حضور در محضر مقام معظم رهبری نصیبم می‌شود، ایشان در همان ابتدا حال مادرم را می‌پرسند و جویای حال مادرم می‌شوند. در دقایق بعد، از وضعیت ما سۆال می‌کنند. پیشرفت و حرکت رو به جلو علمی و اعتقادی ما برای ایشان بسیار اهمیت دارد و هر بار که به خدمتشان می‌رسم از روند این موضوعات سۆال می‌کنند. رابطه خانواده ما با خانواده مقام معظم رهبری بسیار صمیمی و گرم است اما نکته‌ای که همیشه برای من به یادگار مانده، یادداشتی است که در جلد قرآن درج کردند و در آن ذکر فرموده‌اند: «جوانی را به خودسازی فکری، روحی و جسمی مغتنم بشمارید. با قرآن عزیز انس بگیرید و در آن تدبر کنید. نماز را با توجه و حضور قلب بخوانید و فضای معطر شهادت را که اکنون زندگی شما را فرا گرفته قدر بدانید.»
علاقه مندان می توانند متن کامل این گفتگو را در اینجا مشاهده کنند.