تبیان، دستیار زندگی
ساخت 9 قسمت از مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» به كارگردانی زحل رضوی به پایان رسیده است. كلبه رورا انیمیشن، این اثر را به سفارش مركز صبای صداوسیما می‌سازد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت 9 قسمت از مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» به پایان رسید

ساخت 9 قسمت از مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» به پایان رسید

زحل رضوی: «كلاغ‌ها» كلام ندارد... اما تاثیر موسیقی را نمی‌توان نادیده گرفت

ساخت 9 قسمت از مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» به كارگردانی زحل رضوی به پایان رسیده است. كلبه رورا انیمیشن، این اثر را به سفارش مركز صبای صداوسیما می‌سازد.

زحل رضوی، نویسنده و كارگردان این مجموعه انیمیشن گفت: این مجموعه انیمیشن بی كلام است و هر قسمت از آن داستان یك روز از زندگی 3 پسر و یك دختر كلاغ است كه روی درختی زندگی می‌كنند و در هر قسمت ماجرایی برایشان پیش می‌آید.

وی فیلمنامه‌نویسی برای سریال‌های انیمیشن بی‌كلام را به مراتب سخت‌تر از كارهای با كلام دانست و افزود: در انیمیت كارهای بی‌كلام باید ضرباهنگ كار تندتر و پر تحرك‌تر باشد.

كارگردان مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» با بیان این مطلب كه فیلمنامه این مجموعه حاوی نكات طنز، آموزش و سرگرم كننده است اظهار كرد: به هر یك از كاراكترها در مجموعه انیمیشن كلاغ‌ها شخصیتی دادیم و به نوعی تیپ شدند كه در هر قسمت تكرار و حفظ می‌شود تا بچه‌ها با آن ارتباط برقرار كنند .

رضوی با بیان این مطلب كه موسیقی را در انیمیشن نمی‌توان نادیده گرفت یادآور شد: مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» كلام ندارد و فقط در بخش‌هایی كه موسیقی دارد متناسب با فضای سریال شعری سروده شده كه به روند روایت داستان كمك می‌كند.

این كارگردان انیمیشن معتقد است موسیقی بار عمده‌ای در كار انیمیشن كودك بر عهده دارد ومخصوصا در كاری كه كلام ندارد این بار بیشتر است.

رضوی با اشاره به تكنیك دو بعدی مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» گفت: این مجموعه انیمیشن برای گروه سنی 3 تا 9 سال است و در رنگ‌آمیزی آن از رنگ‌های شادی استفاده شده تا برای بچه‌ها جذاب باشد.

وی با بیان این مطلب كه فیلمنامه‌ی كار توسط من و لیلا خاتمی نوشته شده است اظهار كرد: همچنین این فیلمنامه با نگاهی به كتاب چهار كتاب و یك درخت افسانه شعبان‌نژاد نوشته شده و آن كتاب به نوعی ما را به انجام این كار سوق داد.

كارگردان مجموعه انیمیشن كلاغ‌ها در پایان اظهار كرد: ساخت این مجموعه مرداد ماه 85 آغاز شده و احتمالا تا پایان امسال به طول می‌انجامد.

مجموعه انیمیشن «كلاغ‌ها» در مركز فرهنگی و هنری صبا تولید شده و دیگر عوامل آن عبارتند از:

مجری طرح و تهیه‌كننده: موسی رضوی

تدوین و كامپوزیت: مهدی صفارپور

انیماتور: حامد كمالی

منبع : ایسنا