تبیان، دستیار زندگی
محققان معتقدند میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می كنند و در صورت بروز از شدت آن می كاهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میوه درمانی برای سلامت قلب

محققان معتقدند میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می كنند و در صورت بروز از شدت آن می كاهند.

انواع میوه

به گزارش ایسنا، به عقیده دانشمندان اغلب این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می كنند كه موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون كمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی كه منبع پتاسیم هستند، بسیار ضروری است.

از آنجایی كه كلسترول ، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی كه برای كنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است مصرف یك فنجان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را كاهش می دهد. طالبی یكی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است.

همچنین بررسی ها نشان داده است افرادی كه ویتامین C، بتا كاروتن و اسید فولیك را در مقادیر مورد نیاز دریافت می كنند، سطح این تركیب در خونشان پایین تر است. بطوری كه خوردن مواد غذایی كه منابع این مواد مغذی محسوب می شوند، در مدت 4 هفته به میزان 11درصد، سطح این فاكتور را كاهش داده است.

گفتنی است ویتامین C بالایی كه در طالبی وجود دارد به همراه بتا كاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، سینه، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد كاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاكاروتن) با فعالیت آنتی اكسیدانی كه دارند، از فعالیت تخریبی رادیكال های آزاد جلوگیری كرده و مانع تشكیل غدد سرطانی می شوند.

* مطالب مرتبط:

مطالبی کامل درباره بیماری های قلبی  

خواص طالبی

خواص پرتقال

خواص موز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.