تبیان، دستیار زندگی

پویانمایی جدید «جوان مردان» از آبان ماه به روی آنتن می رود

مهدی سالم مدیر شبکه امید از پخش مجموعه پویانمایی صد قسمتی «جوان‌مردان» از این شبکه از ابتدای آبان ماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
پویانمایی جدید «جوان مردان» از آبان ماه به روی آنتن می رود

 مهدی سالم مدیر شبکه امید در نشست خبری گفت: دی ماه سال گذشته و در نشست خبری قول دادیم که یک مجموعه پویانمایی ایرانی از این شبکه پخش شود، امروز با توجه به سختی‌هایی که در حوزه تولید مجموعه‌های پویانمایی در کشور وجود داشت، توانستیم مجموعه «جوان‌مردان» را به پخش شبکه امید برسانیم.

وی افزود: «جوان‌مردان» که با حمایت مرکز پویانمایی صبا تولید شده است، روزگار حمله مغول به ایران و مقاومت سرداران ایرانی در برابر ظالم و متجاوز را روایت می‌کند که از ابتدای ماه ربیع الاول به روی آنتن می رود.

مدیر شبکه امید به ترویج روحیه جوانمردی و شجاعت با پخش مجموعه «جوان‌مردان» اشاره کرد و گفت: به دلیل داشتن روحیه جوان‌مردی، در مقابله با ظلم احساس خوشی به ما دست می‌دهد و هدف اصلی شبکه امید، انتقال این روحیه به نسل نوجوان کشور است.

تولید ۱۲ پویانمایی ۱۰۰ قسمتی در مرکز پویانمایی صبا

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا در ادامه این نشست خبری  با بیان اینکه تولید مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» از دو سال و نیم گذشته آغاز شده و در این مدت تغییرات و بازنگری اساسی در فیلمنامه صورت گرفته است،گفت: «جوان‌مردان» روایتگر اشغال ایران توسط مغول‌ها است و این مجموعه، سلحشوری، مبارزه با ظلم و اشغالگری را به نوجوانان آموزش می‌دهد.

وی افزود: ایران از دیرباز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌ همواره مطمع نظر دشمنان بوده است و حمله مغول یکی از درس‌های بزرگی است که می‌توانیم از تاریخ بگیریم. شهاب‌الدین یکی از شخصیت‌های این مجموعه پویانمایی است که به دلیل خیانت برخی افراد شکست می‌خورد و با تشکیل گروه‌های کوچک، مبارزه علیه مغول‌ها را گسترش می‌دهد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا با تأکید بر اینکه «جوان‌مردان» در ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه امید تولید شده است، گفت: فصل اول در قالب ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه امید پخش خواهد شد و به مرور زمان سایر قسمت‌ها برای پخش تحویل شبکه می‌شود.

وی افزود: پیش‌تولید «جوان‌مردان» سه سال طول کشید و در شش ماه آینده، هر ماه دو قسمت جدید تولید شده و در قالب فصل‌های ۱۳ قسمتی از شبکه امید روی آنتن می‌رود.

لیوانی ضمن درخواست از پدر و مادر‌های ایرانی برای حمایت از پویا نمایی ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری خوبی که رسانه ملی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های تولید پویانمایی کرده است، تولید پویانمایی در کشور به بار نشسته و تولیدات‌مان در سطح بین‌المللی ارائه می‌شوند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: ویژگی اصلی پویانمایی ایرانی پاک بودن و تولید مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی و توجه به فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی آن است و خانواده‌ها با اطمینان کامل می‌توانند کودکانشان را پای تولیدات مرکز پویانمایی صبا بنشانند.

لیوانی در ادامه به تولید پویانمایی‌های ارزان قیمت در کشور به نسبت منطقه و دنیا اشاره کرد و گفت: هزینه تولید هر دقیقه پویانمایی در منطقه غرب آسیا حدود هشت هزار دلار است که ما در مرکز پویانمایی صبا هر دقیقه پویانمایی را با قیمتی معادل ۵۰۰ دلار تولید می‌کنیم. این تولیدات از نظر کیفی با پویانمایی‌های روز دنیا قابل رقابت‌ هستند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا با بیان اینکه در کشور‌هایی مانند هند و پاکستان، پویانمایی پیش‌تولید ندارند، گفت: فقط کشور‌های صاحب سبک مانند ایران، پیش‌تولید پویانمایی دارند.

وی بیان کرد: سه پویانمایی تولید ایران به کشور‌های خارجی فروخته شده است و اگر از شرکت‌های تولیدکننده پویانمایی حمایت شود، ارزش افزوده و صادرات بالایی را برای کشور رقم خواهند زد.

لیوانی در پایان گفت: ۱۲ مجموعه ۱۰۰ قسمتی جدید نیز در مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است تا بتوانیم نیاز شبکه‌های تلویزیونی را برآورده کنیم.

استفاده از فناوری‌های روز در تولید پویانمایی «جوان‌مردان»
الهام ابراهیمی تهیه‌کننده پویانمایی «جوان‌مردان» نیز با بیان اینکه در تولید این پویانمایی، برای نخستین بار در صنعت تولید پویانمایی در کشور اتفاقات خوبی افتاد، گفت: ما از فناوری‌های روز دنیا استفاده کردیم و به صف تولیدکنندگان بزرگ پویانمایی دنیا پیوستیم.

این تهیه‌کننده پویانمایی بیان کرد: نزدیک دو سال، پیش‌تولید پویانمایی «جوان‌مردان» طول کشید.

وی افزود: پیش‌بینی ما ۵۰ شخصیت اصلی و ۳۰۰ شخصیت فرعی در پویانمایی «جوان‌مردان» بود، اما در فصل اول، ۹۷ شخصیت اصلی و ۵۰۰ شخصیت فرعی داریم.

ابراهیمی تأکید کرد: شخصیتی به اسم «سارا» از یک سو کمانداری قهار و از آن طرف خواهری مهربان است همچنین «سینا» شخصیتی خلاق است که در شرایط سخت و با ایده‌های خلاقانه به کمک دیگران می‌آید و دیدن این پویانمایی را به دختران و پسران نوجوان مخاطب شبکه امید توصیه می‌کنم.

سال‌ها در حسرت ساخت پویانمایی حماسی بودم

علی احمدی کارگردان پویانمایی «جوان‌مردان» نیز گفت: قصه «جوان‌مردان» کاملاً بر اساس واقعیت است و بزرگ‌ترین انگیزه برای انتخاب این سوژه، تقابل خیر و شر بوده است.

کارگردان پویانمایی «جوان‌مردان» تأکید کرد: پاک بودن ویژگی خاص تولیدات پویانمایی داخلی است و در مسیر قصه، توجه می‌کنیم تا داستان جذابی برای مخاطب روایت شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان