تبیان، دستیار زندگی

به مناسبت هفته جهانی فضا مطرح شد؛

دنبال سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیا هستیم

رئیس سازمان فضایی با اشاره به توسعه فناوری فضایی طی ۱۰ سال گذشته گفت: در توسعه فناوری فضایی در رده ۹ کشور اول دنیا هستیم و گام بعدی توسعه و تثبیت صنعت فضایی در کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینترنت اشیا

مرتضی براری در نشستی خبری به مناسبت هفته جهانی فضا با تأکید بر استفاده از داده‌های فضایی در حوزه اینترنت اشیاء گفت: امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا در صنعت فضایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند زیرا متوجه شده‌اند که داده‌های فضایی در توانمندسازی اقتصاد اینترنت اشیاء (IOT) نقش بزرگی دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: با تحلیل داده‌های فضایی در حوزه کشاورزی می‌توان به توانمندسازی این بخش کمک کرد و در مصرف آب و سموم صرفه‌جویی داشت.

وی با اشاره به عضویت سازمان فضایی ایران در فروم اینترنت اشیاء ابراز کرد: تا سال 2025 ، 11 میلیارد دلار سهم بازار اینترنت اشیاء در جهان است و تلاش داریم تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه سهم حداکثری در اقتصاد اینترنت اشیاء بدست آوریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه برای پیشبرد برنامه‌های فضایی از ظرفیت صندوق توسعه ملی، سازمان‌های توسعه‌ای و منابع دولتی استفاده می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها عدم تصدی‌گری و آزادسازی فضایی است تا زمینه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

او تصریح کرد: سوم توسعه بازار است، اینکه بتوانیم بازار بالقوه را فعال کنیم و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان بازار فضایی کشور فعال شود و کسب‌وکارهای نو در این حوزه به وجود آید.



منبع: تسنیم