تبیان، دستیار زندگی

در آستانه روز جهانی سالمند:

تبیان مجموعه مقالات سلامت محور را منتشر کرد

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان با انتشار مقالاتی سلامت محور به استقبال روز جهانی سالمند رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حکم شرعی روزه گرفتن برای سالمندان
به گزارش روابط عمومی، بخش سلامت و پزشکی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقالات را بر اساس نیازهای سلامت محور سالمندان تهیه و منتشر کرده است.
«سالمندی دوره برداشت محصول زندگی است» عنوان یکی از این مقالات است که هدی سادات پاک نهاد در آن می نویسد:«بسیار پیش آمده که فرزندان نه درارتباط با پدر بزرگ و مادربزرگ که حتی در قِبال والدین خود این لفظ را به کار می بندند که "شما برای نسل قبل بودید الان زمانه عوض شده است." در برخی موارد نظر یک روان شناس یا دوست را ترجیح می دهند حتی اگر همان چیزی باشد که از زبان اعضای پیر خانواده هم شنیده باشند. از این رو، به مرور سالمندان موقعیت خودشان را تا حدودی از دست می دهند. آنها معمولاً به دلیل تغییرات زیادی که در زندگی‌شان تجربه می‌کنند مثل بیماری، بیکاری در اثر بازنشستگی و ازکارافتادگی، مرگ همسر و بی توجهی از سوی فرزندان و نوه هالله خود را نزدیک به مرگ می‌بینند و این موضوع زمینه کناره‌گیری از جامعه، کاهش روابط اجتماعی و تنهایی که منجر به افسردگی و بیماری‌های روانی می‌شود را برایشان مهیا می‌سازد اما به‌راستی چه باید کرد؟ چگونه می‌توان در سالمندانی که روزهای جوانی‌شان را پابه‌پای خانواده‌شان با خوشی‌ها خندیده و با مشکلات جنگیده‌اند، احساس خوبی ایجاد کرد؟»
علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را علاوه بر پیام رسانها، در سایت تبیان به نشانی https://tebyan.net/  مشاهده کنند.