تبیان، دستیار زندگی

چگونه به فرزند خود کمک کنید از سخنرانی در جمع نترسد

یکی از رایج ترین ترس ها، ترس از سخنرانی در جمع است. با یک تمرین کوچک، فرزندتان می تواند بر ترسش از سخنرانی در جمع غلبه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه به فرزند خود کمک کنید از سخنرانی در جمع نترسد
کارشناسان توصیه می کنند بچه ها باید در سنین کم ترس را تجربه کنند. استیسی مارشال نویسنده کتاب "کاپیتان شجاع" و "هولناک ترین رازهای جهان" دومین سری از کتاب های کودکان در این موضوع می گوید: "راحت صحبت کردن با دیگران، چه به صورت تک به تک چه در مقابل یک گروه؛ به بچه ها اجازه می دهد اطلاعات بیشتری را منتقل کنند، بتوانند بهتر رفتار کنند و روابط اجتماعی قوی تری برقرار کنند". از آن جا که این مزایا می توانند تا آخر عمر باقی بمانند، راه کارهایی داریم که به فرزندتان کمک می کند شجاع تر باشد.
مارشال می گوید: اگرچه مواجه شدن با یک همکلاسی به عنوان مخاطب با مواجه شدن با آدم های عجیب و غریب قابل مقایسه نیست، اما به اندازه کافی برای فرزندتان ترسناک و دلهره آور است. نگرانی های او در مورد واکنش جمعیت، مثل اینکه توسط هم سنو سالانش دست انداخته شود یا سوالی از او پرسیده شود که نتواند جواب دهد؛ می تواند او را مضطرب کند، باعث شود کف دست هایش عرق کند و ضربان قلبش را بالا ببرد. اجازه دهید بداند که این واکنش ها کاملا طبیعی ست و او یاد خواهد گرفت که با تمرین می تواند بر این احساسات غلبه کند.

مهارت های فرزندتان را تقویت کنید
برای انجام این کار، فرزندتان را تشویق کنید که با استفاده از زبان بدن، اعتماد به نفس، صاف و مستقیم ایستادن، لبخند زدن به آیینه در هنگام صحبت و داشتن ارتباط "چشمی" با مخاطبانش مهارت سخنرانی در جمع را تمرین کند. حتی وقتی احساس خجالت می کند، می تواند روحیه اش را بالا نگه دارد. مارشال پیشنهاد می کند که قدم بعدی این است که به فرزندتان یاد دهید از عروسک ها استفاده کند تا تفاوت بین صحبت کردن و مِن مِن کردن را درک کرده و فرزندتان را به یک شخص با اعتماد به نفس تبدیل کند. نفس های عمیق قبل از صحبت کردن، کاهش سرعت سخن گفتن و افزایش تن صدایش نیز می توانند کمک کننده باشند.

روی انتقال مفاهیم فرزندتان کار کنید
جکسون چو مدیر آکادمی ارتباطات، مدرسه ای که در آن مهارت های گفتار در محافل عمومی به بچه های کوچک در کوپرتینوی کالیفرنیا تدریس می شود می گوید: به فرزندتان نشان دهید که مجموعه ی کلمات یکسان می تواند بسته به اجرا و ارائه شما مفهوم کاملا متفاوتی داشته باشند. شما می توانید این کار را با تمرین جمله "نمی توانم باور کنم که چنین چیزی اتفاق می افتد" امتحان کنید. به عنوان مثال آیا فرزندتان می تواند این عبارت را با استفاده از احساسات مختلف، هیجان یا شک بگوید، و سناریویی بسازید که در آن هر عبارت بتواند در جای مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد.

سخنرانی را برای فرزندتان واقعی و ملموس کنید
بیشتر فعالیت های روزمره را به عنوان تمرینی برای این کار استفاده کنید که فرزندتان بتواند به طور طبیعی در آن خودی نشان دهد. به عنوان مثال، چو پیشنهاد می کند دفعه ی بعدی که خانواده تان برای غذا خوردن به بیرون می روند، او را تشویق کنید که خودش با صدای بلند و ادبیات واضح و مشخص غذایش را به پیش خدمت سفارش دهد. در وقت شام از او بخواهید در مورد اتفاقات روزمره اش برایتان تعریف کند. او را تشویق کنید که در موقعیت های خودمانی، بیشتر صحبت کند زیرا این کار او را برای در مرکز توجه بودن در مدرسه یا جاهای دیگر آماده می کند. 

مطالب مرتبط:
استعداد فرزند خود را بشناسید
عوامل موثر در تربیت فرزند
چگونه فرزند خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

منبع: تیزلند