تبیان، دستیار زندگی

حالتان را خوب کنید!

راه‌هایی برای کنترل استرس و رسیدن به آرامش

اجازه ندهید فراز و نشیب‌های کوچک زندگی شما را آشفته کنند. مطلب زیر را بخوانید تا بدانید چگونه استرس خود را مدیریت کرده و تحت هر شرایطی به صلح و آرامش درونی برسید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آرامش

نیایش کنید

روزتان را با راز و نیاز با خدایتان شروع کنید و از او بخواهید این امکان را برایتان فراهم کند تا روزتان را با آرامش و مفید بودن و خوشی به پایان برسانید.

برای دل خودتان کاری بکنید

حتماً زمانی را به خودتان اختصاص بدهید و برای دل خودتان کاری بکنید؛ کتاب محبوبتان را بخوانید، چرت بزنید، دست به قلم شوید و بنویسید و ... هر کاری که می‌کنید اجازه دهید چیزی باشد که به شما لذت بدهد و روحیه‌تان را تقویت کند.

توقعاتتان را کم کنید

کمال گرا هستید؟ بهتر است این طرز فکر را رها کنید زیرا نه برای شما منصفانه است و نه برای دیگران. به جای ایدئالیست بودن، قدردان باشید و ارزش داشته‌هایتان را بدانید و یاد بگیرید که نمی‌توانید به تمام خواسته‌هایتان برسید.

خوش‌بین باشید

خوش‌بینی یکی از راه‌های حفظ آرامش درون است. در هر شرایطی خوبی‌ها و مثبت‌ها را پیدا کنید و اجازه ندهید شرایط ناخوشایند، توانایی و امیدتان را از شما بگیرد.

به دیگران کمک کنید

راهی برای کمک به دیگران پیدا کنید. وقتی قسمتی از زمان و انرژی خود را برای کمک به دیگران صرف می‌کنید می‌توانید خودتان را در مسیری جدید از تحول قرار داده و تأثیرات مخرب استرس را از بین ببرید.

زندگی انسان یک ریتم نرمال از کار، استراحت و تفریح دارد. وقتی به یکی بیشتر از بقیه پرداخته شود ما از هماهنگی دور می‌شویم و استرس وارد زندگی‌مان خواهد شد. پس همیشه تعادل میان این سه را حفظ کنید


نه بگویید

همیشه راضی نگه داشتن دیگران شما را وادار می‌کند تحت کنترل نیازهای دیگران باشید. این شرایط اصلاً سالم و خداپسندانه نیست. تعیین حدود مناسب و روراست بودن در مورد کاری که می‌توانید انجام دهید و امکاناتی که در اختیار دارید، برای مدیریت زندگی‌تان و حفظ آرامش و ثبات درونتان ضروری است.

در گذشته‌ها سیر نکنید

یادآوری گذشته‌ها و غرق خاطرات شدن باعث می‌شود از زمان حال غافل شوید و استرس را وارد الان‌تان کنید. خود را رها کنید و به خودتان آزادی بدهید تا در لحظه زندگی کنید. بهره بردن از زمان حال را یاد بگیرید و با اراده‌ای محکم، خود را از گذشته‌ها بیرون بکشید و پیش روی‌تان را ببینید.

رؤیاپردازی کنید

همه‌ی ما رؤیاهایی داریم که خیلی بزرگ‌تر از خودمان هستند! در تمام تاریخ بشر، هیچ‌گاه رؤیا و رؤیاپردازی از انسان جدا نبوده است. رؤیاهای شما چه هستند؟ آن‌ها را بنویسید و با تکیه بر توانمندی‌هایتان به آن‌ها روح و جان بدهید. خداوند امکان رسیدن به رؤیاهایتان را برای شما فراهم کرده است.

نظم و انضباط داشته باشید

این یک قدم واقعاً عملی است و در زندگی روزمره کمک زیادی به شما می‌کند. اگر بلد نیستید چگونه منضبط باشید حتماً به دنبال فراگرفتن این مهارت بروید، روی گوشی‌تان برنامه‌ای جهت یادآوری نصب کنید یا همه چیز را یادداشت کنید تا نسبت به بایدها احساس مسئولیت کنید. یک روز در هفته برای سر و سامان دادن به امور وقت بگذارید و لیستی از کارهای ضروری‌تان تهیه کنید.

کار کنید، استراحت کنید و خوش بگذرانید

زندگی انسان یک ریتم نرمال از کار، استراحت و تفریح دارد. وقتی به یکی بیشتر از بقیه پرداخته شود ما از هماهنگی دور می‌شویم و استرس وارد زندگی‌مان خواهد شد. پس همیشه تعادل میان این سه را حفظ کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.