تبیان، دستیار زندگی
شود با توجه به عدم همكاری لازم سفارت آرژانتین با فدراسیون جانبازان و معلولین كشورمان برای صدور روادید ورزشكاران جهت شركت در مسابقات جهانی آرژانتین و محرومیت این تیم از كسب سهمیه پارالمپیك آتن، از سوی انجمن فوتبال جانبازان و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامی با نام دایی برگزار می شود


با توجه به عدم همكاری لازم سفارت آرژانتین با فدراسیون جانبازان و معلولین كشورمان برای صدور روادید ورزشكاران جهت شركت در مسابقات جهانی آرژانتین و محرومیت این تیم از كسب سهمیه پارالمپیك آتن، از سوی انجمن فوتبال جانبازان و معلولین، مسابقات بین المللی چهار جانبه فوتبال سی پی تخت عنوان جام علی دایی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، در نشست مشتركی كه با حضور محمد خسروی وفا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، علی دایی، كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان، حبیب الله دولتی زاده، مدیر كل شركت لوح مهر و امین الله مانی وعلی محمود زاده( اعضای هیات اجرایی) در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد، در جهت روحیه بخشی و بالا بردن انگیزه ورزشكاران سی پی، انجام مسابقات بین المللی فوتبال جام" علی دایی" با حضور تیمهای مطرح دنیا به صورت دوره ای در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران در وایل اردیبهشت ماه سال 83 مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین این مسابقات كه به منظور حمایت از كودكان بی سرپرست و ایتام پیش بینی شده است، علی دایی نماینده یونیسف، با حمایت از این مساله خاطر نشان ساخت: از انجام هر كمكی در این راه كوتاهی نخواهم كرد و مشتاقانه علاقمند به همكاری در این زمینه با فدراسیون جانبازان و معلولین هستم.

همچنین از آنجا كه هزینه برگزاری این مسابقات در حدود 80 میلیون تومان برآورد شده است و در تقویم ورزشی فدراسیون پبیش بینی نشده، قرار شد هزینه برگزاری مسابقات از طریق شركت لوح مهر تامین گردد.

لازم به ذكر است از تیم های سوریه، اوكراین، برزیل، هلند، پرتغال و آرژانتین برای حضور در این رقابتها دعوت به عمل خواهد آمد و بعد از بررسی شرایط تیم ها، 4 تیمی كه از شرایط بهتری برخوردار باشند، در این مسابقات حضور پیدا خواهند كرد.

گفتنی است، در جهت بالا بردن انگیزه ورزشكارن حاضر در اردوی تیم ملی جانبازان و معلولین، مقرر شد، علی دایی در فرصت های مناسب و زمان تعطیلی اردوی تیم ملی فوتبال از نزدیك نظاره گر تمرینات ورزشكارن سی پی باشد.

مصاحبه با دایی


كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: به عنوان یك ایرانی و نماینده‌ی یونیسف، هر كمكی كه از دستم برآید در جهت خدمت به فدراسیون جانبازان و معلولین دریغ نخواهم كرد.

علی دایی در رابطه با برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال سی‌پی ، جام «علی دایی»، خاطرنشان ساخت: وظیفه‌ی همه‌ی ماست كه تحت هر شرایطی در جهت تقویت روحی افراد جانباز كوشا باشیم و هر كمكی كه از دستمان برمی‌آید، در جهت ارتقا و رشد این ورزش تلاش كنیم.

وی در رابطه با بحث دیگر این مسابقات در زمینه‌ی حمایت از ایتام و كودكان بی‌سرپرست اشاره كرد و افزود: ما باید سعی كنیم، چنین برخوردهایی را به طور وسیع‌تر در جامعه داشته باشیم، تا بتوانیم بر بسیاری از مشكلات فائق آییم، بنابراین برگزاری چنین برنامه‌ای، كار خیلی بزرگی است كه همه‌ی سازمان‌ها در این زمینه باید به فدراسیون جانبازان و معلولین كمك كنند.

دایی اضافه كرد: به فدراسیون جانبازان و معلولین، به خاطر طراحی چنین عقیده و افكاری تبریك می‌گویم و هر خدمتی كه در جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات، نیاز باشد، كوتاهی نخواهم كرد.

دایی در رابطه با شایعه اخیر مبنی بر خداحافظی وی از تیم ملی در صورت مساوی شدن آمار گل‌هایش با پوشكاش، تصریح كرد: من اگر تعداد آمار گل‌هایم حتی بیشتر از آن چیزی كه مدنظر است، برسد باز هم تا زمانی كه تیم ملی به من احتیاج داشته باشد، در خدمت تیم ملی خواهم بود و فعلا قصد خداحافظی از تیم ملی را ندارم.