تبیان، دستیار زندگی
پرویز پرستویی با اشاره به بازتاب‌های نظم و جدیت جشن یازدهم خانه سینما به خبرنگار مهر گفت: "یکی از سیاست‌های ما از ابتدا این بود که آئین‌نامه را مطرح کردیم و از همه خواستیم به جشن امسال نگاهی تازه داشته باشند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن خانه سینما مهم‌تر از جشنواره فیلم فجر است

جشن خانه سینما مهم‌تر از جشنواره فیلم فجر است

دبیر جشن سینمای ایران: جشن خانه سینما مهم‌تر از جشنواره فیلم فجر است

اهمیت جشن بزرگ سینمای ایران از نگاه و زاویه‌ای دیگر از جشنواره فیلم فجر هم بیشتر است.

پرویز پرستویی با اشاره به بازتاب‌های نظم و جدیت جشن یازدهم خانه سینما به خبرنگار مهر گفت: "یکی از سیاست‌های ما از ابتدا این بود که آئین‌نامه را مطرح کردیم و از همه خواستیم به جشن امسال نگاهی تازه داشته باشند. اگر به جشن سینمای ایران دقیق‌تر نگاه شود، می‌بینیم اهمیت آن از جشنواره فیلم فجر بیشتر است."

دبیر یازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران درباره ویژگی‌های این دوره جشن افزود: "ما قرار است در این جشن یکدیگر را ارزیابی کنیم، از هم انتقاد کنیم و همدیگر را تشویق کنیم؛ به همین دلیل برای داوری بهترین‌ها برگزیده شدند تا ارزیابی و نگاهی بهتر داشته باشیم."

پرستویی با اشاره به نظم حاکم بر جشن یازدهم گفت: "این نظم لطف اعضا هیئت داوران است که تمام آثار را سر ساعت و با جدیت خاص بازبینی کرده‌اند. حتی بعضی اعضا که در هیئت انتخاب و داوری جشنواره فجر نیز حضور داشته و بسیاری از فیلم‌ها را دیده‌اند باز هم به همراه سایر داوران فیلم‌ها را بازبینی می‌کنند. ما به شان داوران احترام و ارج گذاشته‌ایم و دوستان نیز با تمام وجود ارزش و وقت گذاشته‌اند که همه اینها برای من قوت قلب است."

این هنرمند سینما با اشاره به جزئیات نمایش فیلم‌ها تصریح کرد: "هر روز دو نمایش صبح و شب داریم. داورانی که برای نمایش صبح مشغله دارند شب‌ها فیلم‌ها را بازبینی می‌کنند و داورانی که شب‌ها مشغله دارند، روز ها برای بازبینی می‌آیند. نظر ها و آراء داوران هم شب همان روز به شکل مکتوب جمع‌آوری و بلافاصله در رایانه ثبت می‌شود. تاکنون تعداد آراء هیچ فیلمی کمتر از 85 رای نبوده و این در نوع خود بی‌سابقه است. اگر من انتظاری داشتم، بیش از حد انتظارم از من حمایت شده است."

دبیر یازدهمین جشن سینمای ایران به حواشی جشن یازدهم اشاره کرد و افزود: "این مشکلات و موضوعات درون‌گروهی است و باید داخل صنف مربوط حل و فصل شود. اما متاسفانه و بی‌جهت به آن دامن زده شده و من به عنوان دبیر جشن شاهدم که این حواشی کاملا یکطرفه و از سوی افرادی محدود دامن زده می‌شود. آنقدر از فضای جشن امسال لذت می‌برم و به من خوش می‌گذرد که دوست ندارم وارد این ماجراهای حاشیه‌ای شوم."

پرستویی با بیان اینکه بخش مستند و کوتاه جشن امسال یکی از پربارترین بخش‌هاست، گفت: "سوء تفاهمی پیش آمده بود که چرا ما این بخش‌ها را جدا کرده‌ایم، اما این تفکیک به دلیل اهمیت موضوعات مستند و انیمیشن بوده و این آثار با همان نگاه و ارزش فیلم‌های بلند ارزیابی می‌شوند."

وی در پایان درباره خروج برخی آثار بلند از جشن یازدهم گفت: "از حدود 80 فیلم واجد شرایط 60 فیلم فرم درخواست پر کردند و از میان آنها 11 فیلم به درخواست صاحبانشان از جشن خارج شدند. پس از آن پنج فیلم از این یازده فیلم دوباره درخواست حضور کردند و تنها فیلم‌های "آدم"، "بی‌وفا"، "زن بدلی"، "قلقلک"، "خاک سرد" و "قصه دل‌ها" از جشن یازدهم خانه سینما خارج شده‌اند."

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط :

هفتمین جشن خانه سینما

استراتژی برگزاری جشن خانه سینما