تبیان، دستیار زندگی

سالانه بیش از 180 میلیون نفر گرفتار انواع زخم هستند

رییس پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به این که ترمیم زخم موضوعی مهم در حوزه سلامت است، گفت: براساس آخرین آمارهای منتشر شده، سالانه بیش از 180 میلیون نفر در دنیا درگیر زخم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیماری
 دکتر سید مهدی طباییدر مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش رازی تهران افزود: به همین دلیل در دنیا به دنبال راه حال درمان و برطرف کردن این معضل هستند و ما هم باید با توان و ظرفیت در این مسیر گام برداریم.
وی همچنین با بیان این که تخمین زده می شود در کشورهای پیشرفته بین 1 تا 2 درصد درگیر زخم های مزمن هستند، اظهار داشت: افزایش عفونت، بروز اگزمای مزمن پوستی، عوارض و مشکلات حرکتی، قطع عضو و نهایتا مرگ و میر از جمله عوارض این معضل است.
وی بر لزوم اهمیت توجه جدی به زخم ها اشاره کرد و گفت: سیستم بهداشت و درمان و یا مراکز متعدد فعال در این زمینه در کشور ما در این سال ها به این موضوع نپرداخته اند.

 زخم معضل جهانی است

دبیر علمی بخش بالینی پنجمین کنگره زخم و ترمیم بافت نیز زخم را معضل جهانی اعلام کرد و گفت: این معضل بار مالی فراوانی برای دولت ها و سیستم بهداشتی در دنیا ایجاد می کند و عامل مرگ و میر بسیاری از افراد در دنیا می باشد.
دکتر پروین منصوری در خصوص کنگره به رشد 40 درصدی مقالات ارسالی به دبیرخانه اشاره کرد و گفت: حدود 220مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال شده که از این تعداد 70 مقاله به صورت سخنرانی و 59 مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود.
وی ادامه داد که 65 درصد مقالات ارسالی در حیطه علوم پایه هستند و بقیه هم در حوزه علوم بالینی می باشند.
منصوری به برپایی سه کارگاه آموزشی در مدت برگزاری این گنگره اشاره کرد و گفت: پوست و طب داخلی و ترمیم زخم، تکنولوژی های نوین تشخیصی، پیشگری و درمان ، مهمندسی باقت، طب بازساختی و تواتنبخشی و پرستاری از جمله محورهای این کنگره است.
پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت امروز ( 4 مهرماه) با حضور محققان و صاحب نظران در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد و تا 6 مهرماه به کار خود ادامه می دهد.
منبع:ایرنا