تبیان، دستیار زندگی

تشخیص اثر مواد مخدر با بررسی نمونه مو

اثر مواد مخدر تا چند روز در بدن باقی می‌مانند؟

تأثیر شیمیایی مواد مخدر مختلف در بدن مشابه نیستند و نحوه استعمال، نقش مهمی در طول مدت اثرگذاری مواد مخدر در بدن ایفا می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماندگاری مواد مخدر در بدن
مصرف مواد مخدر، اثر ابتدایی در بدن دارد؛ اما اثر ثانویه این مواد تا مدت‌ها در خون، ادرار و حتی موی سر افراد دچار اعتیاد دیده می‌شود.

این اثر ثانویه به محققان کمک می‌کند تا میزان اعتیاد فرد را مشخص کنند. آزمایش اعتیاد با بررسی نمونه مو نسبتاً دقیق است؛ درحالی‌که آزمایش خون یا ادرار - اگر فرد به مدت یک هفته از مواد مخدر استفاده نکرده باشد - قادر به شناسایی بسیاری از این مواد نیست.

تشخیص مواد مخدر با بررسی نمونه مو، آزمایش بسیار دقیقی محسوب می‌شود. اثر ثانویه مواد مخدر مختلف - به‌جز ماده مخدر شیمیایی و توهم‌زای ال‌اس‌دی (LSD) - تقریباً تا 90 روز با بررسی نمونه مو قابل تشخیص است


به عنوان مثال، پس از گذشت 3 تا 5 روز از مصرف، تشخیص هروئین با انجام آزمایش ادرار امکان‌پذیر نیست. مورفین، هروئین، آمفتامین نیز تنها تا 12 ساعت در خون قابل تشخیص هستند.

امکان تشخیص ماده مخدر شیمیایی و توهم‌زای ال‌اس‌دی (LSD)، ماده مخدر نیمه‌صنعتی روانگردان MDMA و مورفین با آزمایش ادرار حدود 3 تا 6 روز و برای ماری‌جوانا 30 روز است.

تشخیص مواد مخدر با بررسی نمونه مو، آزمایش بسیار دقیقی محسوب می‌شود. اثر ثانویه مواد مخدر مختلف - به‌جز ماده مخدر شیمیایی و توهم‌زای ال‌اس‌دی (LSD) - تقریباً تا 90 روز با بررسی نمونه مو قابل تشخیص است.

منبع: سینا پرس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.