تبیان، دستیار زندگی

اول مشق بعد اینترنت!

روتر کودوسو فقط زمانی اجازه دسترسی به اینترنت را می‌ دهد که کاربر وظایف و تکالیف روزانه خود را انجام داده باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
 اول مشق بعد اینترنت!
اخیرا در آمریکا یک روتر (رهیاب) مخصوص ساخته شده که فقط پس از انجام کارها و تکالیف روزانه به کاربران اجازه می دهد که به اینترنت دسترسی پیدا کنند. این روتر با اسم تجاری "کودوسو" به والدین امکان می دهد فهرستی از تکالیف روزانه را برای فرزندان خود تعیین کرده و در ازای انجام هر یک از این کارها زمان مشخصی از دسترسی به اینترنت را به آن ها بدهند. طراح و سازنده این وسیله امیدوار است که در آینده نزدیک اپ یا نرم افزارهای مربوط به انجام ورزش و فعالیت بدنی را نیز در این دستگاه بگنجاند و از این طریق والدین بتوانند با احتساب این نوع از فعالیت های کودکان به آن ها دقایق بیشتری از دسترسی به اینترنت را پاداش دهند.
یک کارشناس تربیت کودکان در بریتانیا به بی بی سی گفت که این فن آوری کمی اغراق شده و بیش از حد پیچیده است. جودی ریث اضافه کرد که نگرانی والدین در مورد نحوه استفاده کودکان از اینترنت رو به افزایش است. او افزود:"من با تعداد زیادی از والدین صبحت می کنم و مهم ترین نگرانی آن ها فن آوری های جدید است که به این زودی ها حل نخواهد شد." جودی ریث در ادامه مصاحبه با بی بی سی گفت:" اما به نظر می رسد که کار این روتر جدید کمی اغراق شده است. به نظر من گفتگو با کودکان و صدای والدین حتی اگر خود آن ها به این مساله اذعان نداشته باشند، تاثیر بسیار بیشتری روی کودکان دارد. والدین باید در مورد تمام عرصه های زندگی فرزندان خود از جمله نحوه استفاده از ابزارها و فن آوری های جدید، مقررات محکم و درعین حال منصفانه ای را اجرا کنند." جودی ریث گفت که والدین با همان دقتی که بر نحوه استفاده کودکان از اینترنت نظارت می کنند باید روش و میزان استفاده خود از اینترنت را نیز کنترل کنند.

مشکل چیست؟
راب ایریزاری مخترع و طراح این روتر جدید امیدوار است که از طریق معرفی آن در وب سایت های مخصوص جلب سرمایه گذاری برای فن آوری های جدید سرمایه لازم برای تولید و عرضه آن را به بازار به دست بیاورد. او حدود هجده ماه روی این طرح کار کرده است. راب ایریزاری در پیشنهاد خود برای جلب سرمایه گذاری نوشته است:"امروزه والدین برای کنترل اوقاتی که کودکان صرف اینترنت می کنند و یا مطالب و محتوایی که به آن ها دسترسی پیدا می کنند با مشکل مواجه هستند." او در ادامه می افزاید:"روتر کودوسو امکان می دهد که کودکان در ازای انجام دادن تکالیف و کارهای روزانه خود مثل درس خواندن و یا ورزش کردن، امتیاز دریافت کرده و با استفاده از این امتیازها می توانند در دقایق و ساعات و وب سایت هایی که شما تعیین کرده اید از اینترنت استفاده کنند."

کودکان با انجام تکالیف و وظایف خود براساس یک نظام ارزی مجازی که واحدهای خاص خود را دارد درآمد کسب می کنند و بعد می توانند این درآمد را برای مراجعه به اینترنت خرج کنند. والدین می توانند هزینه دسترسی به هر وب سایت را تعیین کنند. به عنوان مثال می توانند وب سایت های آموزشی را ارزان تر و وب سایت های تفریحی را گران تر قیمت گذاری کنند. بنابراین کودکان ممکن است در زمان خرج کردن امتیازهای خود ترکیبی از وب سایت های گران تر و ارزان تر را انتخاب کنند.
راب ایریزاری طراح این روتر می گوید وسیله اختراعی او از فن آوری های موجود در بازار موثرتر است چون دسترسی به اینترنت در سراسر منزل را قطع می کند. در روش های موجود در بازار برای قطع دسترسی به اینترنت باید در هر کامپیوتر یک نرم افزار ویژه نصب شود و در برخی از موارد کودکان زیرک می توانند این نوع موانع را دور زده و به اینترنت وصل شوند. روتر کودوسو هم در شکل وسیله ای قابل نصب در دل کامپیوترها و هم به عنوان یک نرم افزار برای نصب در روترهای گوناگون که در بازار موجود است عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط:
چگونه به دانش آموزان مشق ریاضی بدهیم؟
درد سرهای مشق نوشتن
مشق با اشک

منبع: http://www.amoozesh118.com