تبیان، دستیار زندگی

مترو تهران به حقیقت رسید

فرشاد اکتسابی با فیلم مستند «خط یک» که تجربه‌ای جدید از مترو تهران است، قصد شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مستند خط یک

مستند «خط یک» در مدت زمان ۱۷ دقیقه جدیدترین ساخته فرشاد اکتسابی است و در صورت پذیرش از سوی هیات انتخاب جشنواره، در بخش مستندهای کوتاه به رقابت خواهد پرداخت.

در خلاصه موضوع این فیلم آمده است: صدای مسافران مترو + ایستگاه‌هایی که از آن می‌گذریم = خط یک!

عوامل تولید مستند «خط یک» عبارتند از: کارگردان، پژوهشگر و تدوین‌گر: فرشاد اکتسابی، تصویربردار: مهراد امین کاظمی، مدیر تولید و عکاس: یاسر زمانی، تهیه‌کنندگان: مهراد امین کاظمی و فرشاد اکتسابی

فرشاد اکتسابی متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و دانش‌آموخته‌ی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره و ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است. در کارنامه فیلمسازی وی، آثاری چون همراه با فرات، آلاله، راز یک مجسمه، مجنونی از اسکاندیناویی، فرزند اصفهان، سعدی کارنو، سووز (شوش)، ماست سیاه است، ثروین، سفر به سرزمین شگفتی‌ها، گذر از غبار، ژاک دومورگان، دکتر علی، تابوت خالی، فصل وصل، فاطمه فاطمه است، در جستجوی سیمرغ، دنیای درون و جزیره گنج به چشم می‌خورد که جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی را برای وی به ارمغان آورده است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صبا