تبیان، دستیار زندگی

جهان‌بینی هنری علی نصیر منتشر شد

کتاب «ایستادن در میانه آشوب و زیبایی» حاصل گفتگوی امیر سقراطی با علی نصیر هنرمند ایرانی مقیم آلمان به تازگی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


علی نصیر

امیر سقراطی هنرمند طراح و گرافیست درباره کتاب «ایستادن در میانه آشوب و زیبایی» که حاصل گفتگوی او با علی نصیر هنرمند طراح و نقاش است گفت: تهیه این کتاب ۶ سال طول کشیده است و محتوای آن متشکل از گفتگوهای متفاوتی با این هنرمند درباره آثار هنری‌اش، جهان بینی هنری او، هنر ایران و آلمان است.

وی با اشاره به اینکه علی نصیر نزدیک به پنج دهه است که در آلمان زندگی می‌کند اما با فضای هنری ایران عجین است، افزود: البته کتاب «ایستادن در میانه آشوب و زیبایی» بخشی از گفتگوهای من با علی نصیر است و امیدوارم گفتگوهای کامل در قالب کتابی دیگر منتشر شود.

سقراطی با بیان اینکه در این کتاب دوره های کاری علی نصیر بررسی شده است، اظهار کرد: همچنین درباره آثاری که این هنرمند طی پنج دهه فعالیت هنری خلق کرده است به صورت مجزا و تفکیک شده صحبت کردیم.

وی گفت: تصویر ۹۰ اثر هنری علی نصیر در کتاب «ایستادن در میانه آشوب و زیبایی» چاپ شده و کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. در این کتاب درباره دوره‌های کاری علی نصیر صحبت کردیم و در مورد دیدگاه او درباره جهان و انسان به بحث پرداختیم. همچنین همزمان با رونمایی این کتاب در محل مرکز پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ نمایشگاهی از آثار علی نصیر در این محل برگزار شد که تا ۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

این هنرمند طراح و گرافیست در پایان در مورد کارهای آینده خود بیان کرد: در حال نگارش چند عنوان کتاب هستم، همچنین به طور ویژه برای طراحی وقت گذاشته‌ام که حاصل آن دو نمایشگاه طراحی بود که آنها را کیوریت کردم.

 آثار علی نصیر در مرکز پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ واقع در خیابان کریمخان، خیابان هجدهم، شماره ۲۵ تا ۶ مهرماه به نمایش گذاشته شده است.

منبع: مهر