تبیان، دستیار زندگی

هنرمندان موسیقی متولد مهر را بشناسید

اسامی هنرمندان موسیقی متولد ماه مهر و بیوگرافی آنها را در این گزارش بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
هنرمندان موسیقی متولد مهر را بشناسید

 اگر بخواهیم مروری بر تاریخ تولد چهره‌های هنری داشته باشیم هریک از آنها یک ماه از سال را به خود اختصاص داده اند. تعدادی از خوانندگان سرشناسموسیقی پاپ ایران نیز متولد اولین ماه از فصل پاییز هستند و شاید برای شما جالب باشد بدانید کدام یک از آنها در ماه مهر متولد شده اند.

در ادامه چهره های موسیقی متولد اولین ماه پاییز به همراه مختصری از بیوگرافی آن ها را آورده ایم، با ما همراه باشید.

امید حاجیلی

امید حاجیلی زاده ۲ مهر ۱۳۶۲ در تهران، نوازنده ساز ترومپت، خواننده سبک پاپ، تنظیم کننده و آهنگساز است. او سه آلبوم آلگرو، دارکوب و حاجیلیتو را منتشر کرده ‌است.

وی از سن ۹ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد و از ۱۱ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد. پس از حدود ۳ سال نوازندگی ویولن، ساز خود را به ترومپت تغییر داد و همزمان به صورت خود آموز نوازندگی پرکاشن و درام را آغاز کرد. سال ۱۳۷۷ دیپلم هنرستان را گرفت و تا مقطعِ لیسانس در همان‌جا ادامه داد. بعد از آن مدرک کارشناسی ارشد موسیقی را از دانشگاهِ هنر اخذ کرد و در سال ۱۳۹۶ مدرک دکتری افتخاری زیر نظر وزارت علوم در رشته آهنگسازی را نیز دریافت کرد.

علیرضا طلیسچی

علیرضا طلیسچی زاده ۷ مهر ۱۳۶۴ است. او دارای مدرک فوق دیپلم عمران و لیسانس موسیقی با گرایش سازهای جهانی است. علیرضا طلیسچی در ۱۸ سالگی به صورت حرفه ای خوانندگی را شروع کرده‌است.

حمید عسکری

حمید عسکری زاده ۲۰ مهر ۱۳۵۷ در آبادان، خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است. عسکری از سال ۱۳۷۷ فعالیت موسیقی خود را بطور جدی شروع کرد و سال 1385 اولین آلبوم خود را به نام کما روانه بازار کرد. وی تاکنون پنج آلبوم رسمی منتشر کرده است.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی زاده ۲۶ مهر ۱۳۵۳ در تهران خواننده، آهنگساز، نوازنده، بازیگر و ترانه‌سرا است. وی به‌طور حرفه ای نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز آموزش‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی او است. پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام «کلاغ – پاییزکودکی» منتشر کرد. مازیار فلاحی در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ و در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب، از کتاب ترانه‌های خود تحت عنوان «مجنون لیلی» رونمایی کرد.

وی در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کُر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد استاد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیک‌های آواز را نزد اساتید ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز رسمی فعالیت خوانندگی وی در عرصه سینما و موسیقی است.

شهاب رمضان

شهاب رمضان زاده ۲۸ مهر ۱۳۵۸ خواننده موسیقی پاپ و آهنگساز است. علاقه زیاد او به موسیقی در دوران کودکی و نیز حمایت و تشویق پدر و مادرش که همواره خود را مدیون آنها می‌داند موجب شد تا تحت نظر استادان برجسته‌ای نظیر استاد مهدی شمس نیکنام و آندره مرادیان در زمینه آواز سلفژ و پیانو به تحصیل موسیقی بپردازد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان