تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با تیپ های شخصیتی در تبیان

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «با اولین تیپ شخصیتی آشنا شوید» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تیپ های شخصیتی
به گزارش روابط عمومی، بخش خانواده ایرانی وبسایت تبیان اقدام به ارائه سلسله گفتارهایی در ارتباط با "شما در کدام گروه تیپ شخصیتی قرار دارید؟" که در اولین گفتار سراغ با دکتر مهشید رضوی روضوانی روان‌شناس و مشاور خانواده رفته است.
در قسمتی از متن این گفتگو آمده است: «انسان‌ها در طول عمر زندگی تحصیلی، شغلی، اجتماعی، شخصی و فردی خود در موقعیت‌های گوناگونی قرار می‌گیرند و با افراد زیادی برخورد می‌کنند. در مواردی به آن‌ها این احساس دست می‌دهد که جایگاه یا موقعیتی که در آن قرارگرفته‌اند با روحیات و خلقیاتشان سازگاری ندارد و یا در تضاد کامل با آن‌ها است. به‌اجبار یا باید در آن شرایط بمانند و باوجود اختلاف کار را دنبال کنند یا خود را از بند وضعیتی که به آن تعلق ندارند رها سازند. این پدیده را می‌توانیم با شعر مولانا که "از کجا آمده‌ام و آمدنم بهر چه بود؟" تفسیر کرد که هر فردی بنا به ویژگی‌ها رفتاری که دارد امکان موفقیت اش در شرایطی که با آن همخوانی بیشتری دارد بالطبع بالاتر است.
شخصیت انسان‌ها مجموعه ای از خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری است که با آگاهی از آن هر فردی می‌تواند در محیط‌های کاری، زندگی شخصی و روابط اجتماعی خود به‌صورت ایدئال نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.»
علامقمندان می توانند متن کامل مقالات آشنایی با تبیپ شخصیتی را در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مشاهده کنند.