تبیان، دستیار زندگی

پیام مشترک وزیر آموزش‌ و پرورش و وزیر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97

وزیر آموزش‌ و پرورش و وزیر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 پیام مشترکی صادر و در آن از شوراهای آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه نام‌ بردند و از استانداران به‌ عنوان رؤسای شوراهای آموزش‌ و پرورش خواستند در چند محور برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌ های اساسی بردارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
پیام مشترک وزیر آموزش‌ و پرورش و وزیر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزرای آموزش‌ و پرورش و کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 پیام مشترکی صادر کردند. در این پیام با تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند بر نقش و جایگاه آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان هدف و ابزار توسعه تأکید شده است.
هم چنین از شوراهای آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه نام‌ برده شده است که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شوراهای آموزش‌ و پرورش می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌ نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌ های آموزشی و توسعه و ارتقاء مؤلفه‌ های تعلیم و تربیت، فعالانه‌ تر از قبل ایفا نماید و از استانداران به‌ عنوان رؤسای شوراهای آموزش‌ و پرورش خواستند تا در چند محور برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌ های اساسی بردارند.

 متن این پیام به شرح زیر است:
به نام خداوند قادر متعال
مهرماه، فصل رویش و شکوفایی جوانه‌های دانایی و توانایی و بازگشایی مدارس در آغازین روز آن؛ مهم‌ ترین رخداد فرهنگی کشور است.
بدون تردید نقش و جایگاه آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان هدف و ابزار توسعه، نقشی بی‌ بدیل است و معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز و دانش آموزان عزیز، نقش‌ آفرینان اصلی حرکت جامعه به‌ سوی توسعه و پیشرفت هستند.
امروزه مطالبه و انتظارات جامعه و اولیاء محترم از نظام آموزش‌ و پرورش، ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت در پرتو ایجاد بستر و فرصت‌ های مناسب برای مشارکت ملی مردم و همه دستگاه‌ها در امر آموزش‌ و پرورش است.
معتقدیم شوراهای آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه هم‌ زمان با آغاز سال تحصیلی جدید می‌تواند با بهره‌ گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌ های آموزشی و توسعه و ارتقاء مؤلفه‌های تعلیم و تربیت، فعالانه‌ تر از قبل ایفا نماید.
آغاز سال تحصیلی جدید را مغتنم شمرده، از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، مسئولان سیاسی، مدیران اجرایی و صاحبان نفوذ اجتماعی و دینی می‌خواهیم زمینه حضور همه آحاد جامعه را برای مشارکت بیشتر در امر توسعه آموزش‌ و پرورش مهیا سازند.
ضروری است استانداران محترم به‌عنوان رؤسای شوراهای آموزش‌ و پرورش، در راستای اجرای هر چه سریع­تر محورهای زیر در نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌های اساسی بردارند:
- حفظ و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی.
- ارتقاء کیفیت و انعطاف‌ پذیری آموزش‌ و پرورش متناسب با ویژگی‌ های مناطق مرزی.
- تقویت مشارکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان در آموزش‌ و پرورش.
- بسط عدالت آموزشی و ایجاد زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش‌ و پرورش باکیفیت.

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند، امیدواریم که همگی در جهت نهادینه‌ سازی فرهنگ مشارکت و استفاده از ظرفیت‌ های ایجادشده در قانون شوراهای آموزش‌ و پرورش، با بهره‌ گیری از وصایای امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بتوانیم در انجام رسالت بزرگ ترغیب همگان نسبت به مقوله تعلیم و تربیت همه فرزندان این مرزوبوم، به‌نوبه خود سهمی قابل‌ توجه ایفا نماییم.
 
مطالب مرتبط:
افزودن ۸ هزار کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی در آغاز سال تحصیلی
آغاز سال تحصیلی و حفظ روحیه ترقی و تعالی
مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی و روز بازگشایی مدارس

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش