تبیان، دستیار زندگی

خرید و توزیع «هزارپا» از سوی موسسه هنرهای تصویری سوره

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره از خرید و توزیع فیلم سینمایی «هزارپا» از سوی این موسسه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خرید و توزیع «هزارپا» از سوی موسسه ز سوره

اولین نشست خبری مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره، امروز دوشنبه ۲ مهرماه با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی حوزه هنری و سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره و دهقانی روابط عمومی این موسسه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست عشیری درباره اهمیت شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی در حاضر بسیار قدرتمندتر و گسترده‌تر از قبل شده است و مخاطبان بسیار زیادی را در بر گرفته است. اگر در سینما ما به طور میانگین دو الی سه میلیون مخاطب را در بهترین حالت داشته باشیم، این عدد در نمایش خانگی چندین برابر است و با یک دی وی دی یک خانواده از آن استفاده می‌کنند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری اظهار کرد: بنا بر این با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم شفاف سازی موسسه این نشست را با اهالی رسانه ترتیب دادیم و آقای خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری را برای این نشست دعوت کردیم.

در ادامه این‌ نشست مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره درباره عملکرد این موسسه در سال‌های گذشته و فیلم‌های توزیع شده توسط موسسه هنر‌های تصویری سوره گفت: موسسه ما از سال ۸۱ به عنوان اولین موسسه پخش ویدئویی در کشور تاسیس شد.

وی افزود: اولویت موسسه ما در خرید و عرضه فیلم‌ها محتوای آن‌هاست و فیلم‌هایی با مضمون مذهبی و دفاع مقدس در مجموعه ما بیشتر مورد توجه است. البته برای اینکه بتوانیم در همه ژانر‌ها حضور داشته باشیم، بخشی از فیلم‌های پر فروش سال را هم خریداری و توزیع می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه هنر‌های تصویری سوره بیان کرد: موسسه ما خودکفاست و هیچ بودجه دولتی به ما داده نمی‌شود. خبر‌های مبنی بر دریافت مبالغ کلان از سوی بخش‌های دولتی کاملاً کذب است. ما سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای حق
فیلم‌ها پرداخت کردیم و در گزارش سالیانه‌ای هم که به مجمع خود دادیم، ۴۰۰ میلیون تومان سوددهی را گزارش کردیم.

وی همچنین درباره افزایش قیمت محصولات شبکه نمایش خانگی گفت: پلی کربنات که ماده اصلی ساخت دی وی دی است از کشور مالزی وارد می‌شود و بر اثر افزایش قیمت ارز، قیمت آن هم سه برابر شد و ما چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشتیم.

خندق آبادی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما خودمان هم می دانستیم بر اثر این افزایش قیمت، شاهد کاهش ۵۰ درصدی فروش خواهیم بود؛ اما قیمت تمام شده محصولمان که ۸۰۰ تومان بود به ۲۰۰۰ تومان رسیده بود و ناگزیر بودیم تا قیمت را در تهران به ۱۰۰۰۰ تومان و در شهرستان‌ها به ۸۰۰۰ تومان برسانیم.

وی با بیان این مطلب که از ۲۸ موسسه به ثبت رسیده در حوزه نمایش خانگی تنها ۶ موسسه فعال هستند و می‌توانند ادامه حیاط داشته باشند، تصریح کرد: قبلاً قانونی را وزارت ارشاد درباره ما اجرا می‌کرد و آن اینکه به ما اجازه می داد به ازای هر سه فیلم ایرانی یک انیمیشن خارجی را دوبله و وارد بازار کنیم؛ اما از پنج سال گذشته و قضایای برجام این امکان را هم از ما گرفتند.

وی همچنین درباره مبالغ حق رایت فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: حق رایت بر اساس ۸ الی ۱۰ درصد فروش فیلم‌ها در سینما تعیین می‌شود و برای هر فیلم مبلغ خاص خودش را دارد.

خندق آبادی مهمترین مشکل شبکه نمایش خانگی را قیمت وی اُ دی‌ها در سایت‌های مختلف و پخش غیر مجاز فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای برشمرد و تشریح کرد: بلافاصله پس از توزیع فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی ما شاهد هستیم که کانال‌های ماهواره‌ای به کرّات فیلم‌ها را پخش می‌کنند و ما هیچ کاری هم از دستمان بر نمی‌آید. علاوه بر این سایت‌های اینترنتی هم که در قالب وی اُ دی اقدام به توزیع فیلم‌ها می‌کنند هنوز افزایش قیمتی را نداشته اند و این به شبکه توزیع در قالب سی دی و دی وی دی آسیب می زند.

مدیر عامل این موسسه همچنین تاکید کرد: با تمام این مشکلات و موانع ما تلاش کردیم تا فیلم‌های ارزشی و متناسب با سیاست‌های کلان فرهنگی وارد عرصه نمایش خانگی شوند و از شروع به کار این موسسه ۷۶ عنوان از این دست فیلم‌ها توسط موسسه ما خریداری شده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر خرید فیلم‌ها قبل از ساخت هم بیان کرد: در بعضی از مواقع هم که فیلم‌نامه‌ها برای ما ارسال می‌شود و پیش بینی می‌کنیم فیلم خوب و قابل قبولی از کار درآید، در مرحله ساخت آن را خریداری می‌کنیم که هم برای ما رقم مناسب تری می‌شود و هم به ساخت ان اثر کمک خواهد شد.

وی درباره خرید فیلم هزارپا هم گفت: بله؛ این فیلم توسط موسسه ما برای توزیع در شبکه نمایش خانگی خریداری شده است!

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان