تبیان، دستیار زندگی

موزه ملک تمبر بزرگداشت «شهید محسن حججی» را به نمایش گذاشت

تمبر بزرگداشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با موضوع دفاع مقدس، در تالار تخصصی تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی شد و به نمایش درآمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 تمبر بزرگداشت «شهید محسن حججی»
 به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه آستان قدس رضوی؛ تمبر بزرگ‌داشت «شهید محسن حججی» تازه‌ترین تمبر شرکت پست کشور با موضوع دفاع مقدس به شمار می‌آید که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی، در تالار تخصصی تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک برای بازدید دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به نمایش گذاشته شده است. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران این تمبر را به مناسبت بزرگ‌داشت شهید حججی در سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است.

تمبر بزرگداشت شهید محسن حججی در ویترین ویژه جدیدترین تمبر‌های چاپ شده در تالار تمبر موزه ملی ملک در هفته دفاع مقدس، از ۳۱ شهریور تا ۵ مهر ۱۳۹۷ خورشیدی در آستانه دید دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی جای دارد. تالار تمبر موزه ملی ملک، مجهزترین و پیشرفته‌ترین تالار موزه‌ای تمبر کشور به شمار می‌آید. بیش از ۷۰۰ تمبر منحصربه‌فرد تاریخی ایرانی و غیر ایرانی در ویترین‌های این تالار به نمایش درآمده است. این تالار با بهره‌گیری از سناریوی محتوایی، ویترین‌های حرفه‌ای، فناوری‌های نوین اطلاع‌رسانی مانند تاچ‌اسکرین و ابزار‌های جذاب چندرسانه‌ای، تصویری نو از یک تالار موزه‌ای با استاندارد‌های روزآمد جهانی ارائه می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی- ایرانی در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ خورشیدی، هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ (پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۵:۱۵) می‌توانند از این گنجینه بازدید کنند. کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای گرفته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان