تبیان، دستیار زندگی

از سال ۹۰ تاکنون کپی رایت ۷۶ فیلم دفاع مقدس را پرداخته ایم

خندق‌آبادی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بابت رایت به سینما دادیم، گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان سود داشتیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 نشست خبری مدیرعامل موسسه هنر های تصویری سوره،

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره صبح امروز(دوشنبه، دوم مهر) در نخستین نشست خبری مؤسسه هنرهای تصویری سوره که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: موسسه هنرهای تصویری اولین موسسه ویدیویی است که در سال 86 در کشور تاسیس شد. از سال 89 در این موسسه تلاش کردیم شبکه خانگی را پویاتر کنیم و فیلم هایی منطبق با ارزش های انقلابی و دینی را برای این شبکه خریداری کنیم البته در کنار فیلم های دینی و انقلابی پرفروش ترین فیلم ها را نیز خریداری کردیم تا همه نوع فیلم در شبکه خانگی داشته باشیم.

خندق آبادی با بیان اینکه موسسه هنرهای تصویری سوره خودکفاست، عنوان کرد: این موسسه خودکفا و بدون بودجه دولتی به حیات خود ادامه می دهد. ما مجمع داریم و باید هر سال در مجمع از مسایل مالی دفاع کنیم. سال گذشته نزدیک به 400 میلیون تومان سود داشتیم و فیلم هایی همچون ویلایی ها، ماجرای نیمروز، دریاچه ماهی و یتیم خانه ایرانیان و قلب سفید قاصدک ها را در شبکه خانگی توزیع کردیم.

وی در مورد افزایش قیمت دی وی دی ها در شبکه خانگی بیان کرد: ابتدای سال قیمت دی وی دی ها شش هزار تومان بود، تلاش کردیم گرانی و افزایش قیمت نداشته باشیم زیرا تیراژ و فروش ما با افزایش قیمت افت می کند. متاسفانه با افزایش قیمت دلار قیمت مواد اولیه همچون پلی کربنات برای ساخت و تولید دیسک های فیلم چند برابر شده، قیمت تولید متریال سال قبل 800 تومان بود و امسال حدود 2 هزار تومان شده است؛ بر این اساس ما مجبور شدیم قیمت دی وی دی ها را در تهران به 10 هزار تومان و در شهرستان به 8 هزار تومان برسانیم. از طرفی با افزایش قیمت دی وی دی های شبکه خانگی تعداد مخاطبان آن کاهش بسیاری داشته و 50 درصد فروش ما کاهش یافته است.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره خاطرنشان کرد: 10 هزار تومانی که بابت یک دی وی دی پرداخت می شود کمتر از بلیت سینماست، همیشه هزینه یک دی وی دی یک دلار بوده که در حال حاضر کمتر از یک دلار است. دوستانی که vod‌ دارند افزایش قیمت ندادند. با افزایش قیمت دی وی دی های شبکه خانگی فروش اینترنتی بیشتر شده است، ما خواستار افزایش قیمت اینترنتی شدیم اما آنها موافقت نکردند. در بخش زیرساخت نمی توانیم با vod‌ رقابت کنیم. 28 موسسه ویدیویی در وزارت ارشاد ثبت شده که در حال حاضر شش موسسه در حال فعالیت هستند.

خندق‌آبادی اظهار داشت: قیمت رایت ها ثابت نیست، هر فیلمی بر مبنای فروش سینمایی اش فروش ویدیویی اش معلوم می شود. در قدیم 8 تا 10 درصد فروش سینمایی رایت نمایش خانگی فیلم می شد. متاسفانه ما مجبور به افزایش قیمت دی وی دی ها شدیم و امروز یک سری موسسات زیر پله ای فیلم ها را بدون سانسور و با کیفیت پرده ای وارد خانه ها می کنند. سال گذشته 15 میلیارد تومان پول رایت به سینما دادیم در صورتی که همین پول را دلار می خریدیم سود کلانی می کردیم. امروزه وقتی فیلمی را وارد شبکه خانگی می کنیم از فردای آن روز فیلم توسط شبکه های ماهواره ای نمایش داده می شود، این باعث افت تیراژ فیلم ها می شود. شبکه های توزیع در سراسر کشور در مسیر خرید رایت ها با ما همکاری می کنند.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با اشاره به اینکه برای فیلم هایی همچون لاتاری، به وقت شام و لانه زنبور یک باکس تبلیغاتی ایجاد کردیم، گفت: با چند شرکت وارد تبلیغات شدیم که تبلیغات آنها را در دی وی دی ها لحاظ کنیم و بخشی از هزینه های ما از این محل تامین شود.

خندق‌آبادی با بیان اینکه از سال 91 تاکنون 76 فیلم دفاع مقدسی خریداری کردیم، اظهار داشت: اسامی برخی از این فیلم ها عبارتند از آخرین ملکه زمین، آفتاب و عشق، استرداد، بید مجنون، خداحافظ رفیق، خیلی دور خیلی نزدیک، شوکران، شب بخیر فرمانده، توجیه، حوض نقاشی، شیار 143، شاهزاده روم، به خاطر هانیه، خدا نزدیک است، فرزند خاک، 21 روز بعد، مزار شریف، یه حبه قند، ایستاده در غبار، سیانور، ابوزینب، ویلایی ها، ماجرای نیمروز، گذرگاه، کربلا جغرافیای یک تاریخ، مسافر ری، هبوط، هراس، ترمینال غرب، قهرمانان کوچک، فهرست مقدس، لاتاری و به وقت شام. همچنین فیلم هایی همچون دارکوب، به وقت خماری، فیلشاه، تنگه ابوقریب و خاله قورباغه را در نوبت خرید داریم.
 منبع :خبرگزاری شبستان