تبیان، دستیار زندگی

زندگی سالم؛ با فرمول تبیان

بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، قوانین پنجگانه‌ی سلامتی را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زندگی سالم
 به گزارش روابط عمومی، گاهی داشتن سبک زندگی سالم و حرکت در جاده‌ی سلامتی بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. حتی ممکن است تبلیغات وسیع رسانه‌ای و نیز متخصصان توصیه‌هایی دشوار برای داشتن زندگی سالم ارائه کنند. در حالی که زندگی با سلامتی کامل چندان هم نیاز به پیچیدگی ندارد. برای دستیابی به بیشینه‌ی سلامتی، لازم است هر روز پنج نکته را رعایت کنیم.
به همین منظور خانم سمیه جولایی در مقاله اینترنتی با عنوان «5 فرمول ساده برای زندگی سالم» به معرفی روش های ساده و ابتدایی در سلامتی تغذیه پرداخته است.
در متن این مقاله آمده است: «بسیاری از چیزهایی که افراد به بدنشان وارد می‌کنند یا بدن را در معرض آن قرار می‌دهند، سمی هستند. موادی همچون سیگار، الکل، داروها و مواد مخدر که همگی اعتیاد آورند و پس از مدتی، فرد به سختی قادر به ترک مصرف آن‌ها خواهد بود.
اگر ما هم به یکی از این مواد معتاد باشیم، در واقع می‌توان گفت که ورزش و داشتن رژیم سالم غذایی جزء پایین‌ترین اولویت‌ها در زندگی ما قرار می‌گیرد. زیرا که مواد اعتیادآور مذکور برای همه کس مضر بوده و فرقی میان افراد نیست؛ اما معمول‌تر از مواد اعتیادآوری که امروز در جهان رایج است، مواد غذایی و خوراکی‌های بیماری‌زایی مانند غذاهای آماده و بدون ارزش غذایی است که در دسترس مردم قرار گرفته و مواد سمی به این شکل از طریق خوراک وارد بدن می‌شود. پس برای دستیابی به حداکثر سلامتی، نیاز است که مصرف چنین خوراکی‌هایی را به حداقل رسانده یا دیگر مصرف نکنید. »
متن کامل مقاله اینترنتی «5 فرمول ساده برای زندگی سالم» در بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.