تبیان، دستیار زندگی

سورپرایز ویژه برای شیرین ترین لحظه زندگیتان

با شنیدن این خبر غم هایتان را فراموش می کنید!

بعضی از خبرها است که زندگی را متحول می کند. گاهی از شنیدن یک خبر، غم بزرگی در دل آدم سنگینی می کند و گاهی هم تمام غم و غصه های دنیا از دل آدم بیرون می رود مثل شنیدن این خبر...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اعلام خبر بارداری، ایده، زنان، همسران، شام، هیجان انگیز، سونوگرافی، بچه، خانواده ایرانی، بانوی شرقی
یکی از شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین لحظه‌های زندگی برای هر انسانی شنیدن خبر مادر و یا پدر شدن است؛ اولین کسی که متوجه ی بارداری‌ می‌شود مسلماً مادر است و نفر دوم کسی نیست جز پدر اما اعلام خبر بارداری به همسر هم از لحظه‌های نابی است که می‌تواند لذت پدر شدن را صدچندان شیرین‌تر کند.

 سعی کنید خبر بارداری‌تان را  مخصوصاً هنگامی‌که بچه ی اولتان است با بی تفاوتی ، ناراحتی و یا با سردی اعلام نکنید؛ یادتان باشد که خیلی‌ها در حسرت بچه‌دار شدن به سر می‌برند و خداوند شمارا از این نعمت بزرگ محروم نکرده است پس قدر این نعمت را بدانید و خبر بارداری‌تان را در رمانتیک‌ترین حالت اعلام کنید؛ اینکه چگونه خبر به این مهمی را به همسرتان بدهید تا سورپرایز شود بسیار مهم است . اگر دنبال کمی ماجراجویی و هیجان هستید ما ایده هایی برای شما داریم.

من باردار هستم!

یکی از کارهای خلاقانه برای اعلام خبر بارداری چاپ جمله ی "من باردار هستم!" روی تی‌شرت و یا بشقاب ‌غذا است. تصور کنید همسرتان بی‌خبر از همه‌جا وارد خانه می‌شود و می‌بیند روی تی‌شرت تان نوشته‌شده من باردار هستم یا سر سفرهی غذا می‌بیند که روی بشقابتان چنین جمله ای نوشته شده است،چه حالی به او دست خواهد داد؟! همچنین  می‌توانید این کار را برعکس هم انجام دهید یعنی برای همسرتان تی‌شرت و یا بشقابی را سفارش دهید و روی آن بنویسید« بابا شدنت مبارک». 

مهمان ویژه

برگه سونوگرافی و جواب مثبت بارداری‌تان را در پاکت بذارید و تزئین اش کنید. سپس یک شام خوشمزه درست کنید و وانمود کنید که قرار است برایتان مهمان بیاید. قبل از آمدن همسرتان به او تلفن کنید و بگویید که مهمان ویژه‌ای دارید و باید امشب کمی زودتر بیاید.اگر پرسید مهمان کیه؟! به او بگویید هر وقت به منزل آمدی خودت متوجه می‌شوی!

یک میز یا سفره ی سه نفره بچینید و به‌جای 2 بشقاب، 3 بشقاب سر سفره بگذارید! هنگامی‌که همسرتان آمد و بعد از کمی انتظار گفت پس این مهمان کو؟کجاست؟کیه؟ حالا وقت اش است پاکت تزیین‌شده را بیاورید و با زبان بچه‌گانه به همسرتان بگویید مهمانمان گفت اگر دیرکرد این پاکت را به شما بدهم...

شوکه شدن همسرتان را ثبت کنید

یک جفت کفش کوچک تهیه کنید و جواب بارداری‌تان را در یک جعبه ی تزیین‌شده بگذارید و جعبه را در اتاق‌خوابتان قرار دهید. وقتی همسرتان آمد و زمان سورپرایز کردن فرارسید، شما جلوتر از همسرتان به داخل اتاق‌خواب بروید و گوشی موبایل را در حالت فیلم‌برداری داخل جعبه بگذارید.حالا همسرتان را صدا بزنید و به او بگویید که برای او هدیه کوچکی خریده‌اید!هنگامی‌که در جعبه را باز می‌کند بلافاصله شما هم خبر بارداری‌تان را بدهید؛ دوربین در همان حالت شاهد عکس‌العمل همسرتان بعد از شنیدن این خبر خواهد بود و شما با این کار آن لحظه ی شیرین را ثبت می کنید و عکس‌العمل بابای بچه را هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد.

نوشیدنی دل‌چسب!

هیچ‌چیز به‌اندازه ی یک استقبال گرم نمی‌تواند خستگی را از تن مردان بیرون کند. هنگامی‌که همسرتان از سرکار می‌آید بعدازاینکه دست و صورتش را شست و کمی استراحت کرد برای او یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید و ته لیوان را جملاتی همچون: داری بابا میشی، بابایی من به‌زودی می‌بینمت و... بنویسید و نوشیدنی را بسی لذت‌بخش کنید البته این روش در صورتی جواب می‌دهد که همسرتان تا ته نوشیدنی‌اش را میل کند!

همسرتان را به شام دعوت کنید

یکی دیگر از کارهای خلاقانه‌ای که همسرتان فکرش را هم نمی‌کند این است که آخر هفته را برای رفتن به یک شام دونفره انتخاب کنید و از همسرتان بخواهید که این بار را شما بگویید که به کدام رستوران بروید. شما هم از قبل یک کیک کوچک که روی آن نوشته‌شده" قدم نورسیده مبارک"  سفارش دهید و برای رستوران مدنظرتان ارسال کنید تا هنگامی‌که برای شام با همسرتان به آنجا می‌روید از گارسون بخواهید که بعد از صرف شام کیک را بیاورد . با این کار ممکن است همسرتان شوکه شود و فکر کند گارسون کیک را اشتباهی آورده است!

با احتیاط ایده به خرج دهید!

شنیدن خبر بارداری آن‌هم برای اولین بار مطمئناً شنیدنی و دل‌نشین خواهد بود اما با توجه به اوضاع اقتصادی موجود شاید شنیدن این خبر برای برخی ناراحت‌کننده باشد تا خوشحال‌کننده به همین خاطر انتخاب زمان مناسب برای اجرا کردن ایده‌های موردنظر بسیار مهم است و بهترین کار در چنین مواقعی این است که قبل از دادن خبر بارداری تا حد ممکن به‌صورت غیرمستقیم از استرس‌های همسرتان بکاهید مثلاً به همسرتان قوت قلب دهیم و به او بگویید که حتماً لازم نیست بچه را در ناز و نعمت بزرگ کرد مگر بچه‌های قدیم چگونه بزرگ می‌شدند یا به او این اطمینان را بدهید که اگر بچه‌دار شدید خودتان هم با کم کردن مخارج و یا کار کردن، او را در تأمین معاش زندگی کمک می‌کنید. به‌هرحال حواستان باشد که این ایده‌ها را در زمان مناسب بکار ببرید در غیر این صورت ممکن است توی ذوقتان بخورد و شیرین ترنی لحظهی زندگی‌تان به تلخی تبدیل شود .

در یک روز تعطیل که  همسرتان حال روحی و روانی‌اش خوب است و از هر گونه فشار کاری فارغ است با هرکدام از ایده‌هایی که می‌دانید باروحیه ی همسرتان بیشتر همخوانی دارد و باعث خوشحال‌تر شدن او می‌شود ،این خبر مهم را به او بدهید . یادتان باشد این لحظه تکرار نمی‌شود و حالت و عکس‌العمل همسرتان برای همیشه در ذهنتان می‌ماند پس در گفتن خبر بارداری‌تان عجله نکنید و در انتخاب زمان مناسب برای اعلام بارداری به همسرتان احتیاط لازم را داشته باشید.

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.