تبیان، دستیار زندگی

شرایطی که یا نباید تحمل کنید و یا باید رفع کنید

7 رفتاری که نباید در زندگی مشترک تحمل کرد!

عادات و رفتارهای زن و مرد در زندگی مشترک در روابط آن‌ها تأثیر مستقیم دارد ، اگر همسر شما شخصیتی خاص و سعی در انجام رفتارهای آزاردهنده دارد حتماً به روشی صحیح با آن مقابله کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
زندگی مشترک، زن و مردف ازدواج، رفتار آزاردهنده، اعتماد به نفس، روابط اجتماعی، خانواده ایرانی، جوان و ازدواجزندگی مشترک، زن و مردف ازدواج، رفتار آزاردهنده، اعتماد به نفس، روابط اجتماعی، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج
زندگی مشترک بخش مهمی از زندگی هر فرد است که بروز پستی‌وبلندی‌ها در آن طبیعی است اما رفتار و روابطی که ناراحت‌کننده هستند نمی‌توانند به‌عنوان امری طبیعی تلقی شوند و باید هرچه سریع‌تر کنار روند.

در کل بهتر است که در آغاز رابطه با ویژگی و خصلت‌های بد آشنا شوید اما نه طوری که به آن‌ها مسلط شوید تابه روان شما آسیب بزند وقتی تصمیم به ازدواج می‌گیرید در جستجوی کسب تجربه‌های احساسی و شاد هستید درواقع جذابیت و تأثیری که برای طرف مقابل داریم ما را تشویق وتوانا می‌کند که نیمه دیگر خود را بسازیم گاهی اوقات با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم اما به دلیل علاقه ایجادشده نمی‌توانیم تصمیم درست بگیریم اگرچه بالا پایین در زندگی طبیعی است اما باید بتوانیم اخلاق خوب را از بد تشخیص دهیم ما نباید هر شرایطی را تحمل‌کنیم پس بهتر است با شناخت آن‌ها سعی در رفع کنیم.

رفتارهای آزاردهنده در زندگی مشترک

نکاتی که در این بخش مطرح می‌کنیم در حقیقت برای افرادی که در دوره نامزدی برای آشنایی بیشتر هستند مفید است . البته زن و شوهرهایی که سال هاست وارد زندگی مشترک شده‌اند نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

کنترل کردن از رفتارهای آزاردهنده در زندگی مشترک

وقتی قبول می‌کنید که با شخصی وارد رابطه شوید درواقع می‌خواهید زندگی‌تان را با آن شخص تقسیم کنید اما نباید انتظار داشت که فرد را به‌طور کامل تحت کنترل بگیرید مثلاً اگر اجازه دهید که به شما بگوید چه کنید و چه نکنید چطور لباس بپوشید با چه دوستانی رفت و امدکنید این‌گونه رفتارها اعتماد به نفس و آزادی‌تان صدمه میزند البته اگر بیش‌ازحد باشد چراکه در حد معمول هر زن و مردی این صحبت‌ها را با همسر آینده‌اش دارد.

مراقب باشید اگر مرد یا زنی این خصوصیت را داشته باشد به‌کلی باید در تصمیمتان تجدیدنظر کنید یا اگر در زندگی مشترک با او هستید باید با مشاوره صحیح آن را هدایت کنید .بد کلامی و صدمه زدن چیزهایی هستند که با دیدشان مطمئن می‌شوید این فرد مناسب زندگی نیست.

کمبود اعتماد یا بی‌اعتمادی

یکی از ارکان مهم در رابطه صداقت و اعتماد است این ویژگی باعث می‌شود که طرفین یکدیگر را باور کنند و وقتی کنار هم نیستند احساس امنیت داشته باشند اما کمبود این اعتماد در هر زوج و یا یک نفر از آن‌ها باعث می‌شود که همیشه بحث و دعوا داشته باشند.

سوءاستفاده احساسی از رفتارهای آزاردهنده در زندگی

دسته‌ای از افراد هستند که احساسات همسرشان را آنالیز می‌کنند و در درازمدت از آن سوءاستفاده می‌کنند بسیار مهم است که در چنین شرایطی محکم باشید و ضعف نشان ندهید چون موجب می‌شود بیشتر تحت کنترل قرار بگیرید. با درک این مسئله حتماً به مشاور مراجعه کنید.

شماتت کردن جز رفتارهای آزاردهنده در زندگی مشترک

همه ما در ظاهرمان نقض‌هایی وجود دارد که موجب مشکلاتی در رابطه با روابط اجتماعی‌مان می‌شود اما وقتی زندگی‌مان را باکسی تقسیم می‌کنیم می‌خواهیم که آن فرد کمکمان کند تا اعتمادبه‌نفس بالاتری پیدا کنیم مثلاً اگر همسرتان درباره اندامتان انتقاد دارد سعی کنید قبل از اینکه شدت پیدا کند خود را مطابق میلش کنید اما وقتی ایراد گرفتن‌ها زیاد شد دیگر نباید در این مسیر تلاش کنید بلکه بهتر است او را از این عادت دور کنید.

دروغ‌گویی از رفتارهای آزاردهنده در زندگی مشترک

دروغ یکی از مشکلات خانمان‌سوز است نه به خاطر اینکه تأثیری روی حقیقت می‌گذارد بلکه وسیله‌ای برای گول زدن شده ، دقیقاً عاملی که باعث از هم پاشیدن بنیان بسیاری از زندگی‌ها شده است. در این مورد هرگز کوتاه نیایید و با راه و روش درست همسرتان را از ادامه ان بازدارید.
منبع : نمناک

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.