تبیان، دستیار زندگی

گفت‌وگوهای سران ژاپن و آمریکا درباره مسائل تجاری و خلع سلاح اتمی کره

نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در نیویورک گفت که طرفین گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مسائل تجاری و سرمایه‌گذاری داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ژاپن
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در نیویورک گفت که گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مسائل تجاری با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا داشته است.
به نوشته خبرگزاری رویترز، آبه روز یکشنبه در نیویورک گفت که با ترامپ درباره تجارت و سرمایه‌گذاری صحبت کردند و بر تعهد خود به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره مجددا تایید کردند.
وی در جمع خبرنگاران افزود «من بحث تجاری با وی [ترامپ] را در نشستمان بعد از دیدار «[توشیمیتسو] موتگی» وزیر اقتصاد [ژاپن] و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا ادامه خواهم داد».
دور دوم گفت‌وگوهای آبه و ترامپ روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد. وزرای اقتصاد دو کشور دور دوم گفت‌وگوهایشان را پیش از سران و روز دوشنبه (امروز) برگزار خواهند کرد.
ترامپ پیش از دیدار با آبه در توییتی گفته بود گفت‌وگوهای نظامی و تجاری با نخست وزیر ژاپن خواهد داشت. وی همچنین گفته بود «ما کارهای زیادی برای کمک به ژاپن انجام دادیم، مایل هستیم روابط متقابل بیشتری ببینیم».
سران کشورهای جهان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکا جمع شده‌اند. 
منبع:فارس