تبیان، دستیار زندگی

تحول در نظام آموزش‌ و پرورش بر اساس سند تحول صورت می‌ گیرد

وزیر آموزش‌ و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی و با حضور رییس جمهور اظهار کرد: تحول در نظام آموزشی و پرورش بر اساس سند تحول صورت می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تحول در نظام آموزش‌ و پرورش بر اساس سند تحول صورت می‌ گیرد
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی در مراسم بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید که با حضور رئیس‌ جمهوری در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد، با ابراز تأسف از حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز و شهادت جمعی از مردم این شهر، گفت: هم‌ زمانی ایام شهادت امام حسین علیه‌ السلام ویاران باوفایش با بازگشایی مدارس می‌ تواند نگاهی جدید به درس آموخته‌ های حادثه کربلا به ما ارائه کند.
سید محمد بطحایی با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری مردم و سازمان‌ ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به‌ ویژه خانواده‌ ها و دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت گفت: آغاز سال تحصیلی را به خانواده‌ ها، دانش آموزان و معلمان و همه ذی‌ نفعان آموزش‌ و پرورش تبریک گفت.
وی در ادامه افزود: آموزش‌ و پرورش از حمایت همه مسئولان کشور برخوردار است و گسترده‌ ترین دستگاه اجرایی کشور است که در دور افتاده‌ ترین نقاط کشور به دانش آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می‌ کند و مقام معظم رهبری آموزش‌ و پرورش را کانون خلق دنیای آینده می‌داند و سرمایه‌گذاری در آن را هزینه نمی‌دانند و رئیس‌ جمهوری نیز آموزش‌ و پرورش و مدارس را اساس پیشرفت و رشد جامعه می‌ دانند.
سید محمد بطحایی تعلیم و تربیت کشور را نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش‌ های جامعه شامل مردم و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی به‌ ویژه خانواده‌ های دانش‌ آموزان دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد تا این دستگاه با بیش از یک‌ میلیون پرسنل ارتباط نزدیک‌ تری با مردم داشته باشد.
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به فعالیت‌ های انجام‌ شده در آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش در سال تحصیلی گذشته تحول در نظام آموزشی و پرورشی را بر اساس سند تحول و با دو رویکرد انجام داد؛ اولین اقدام تحول در محتوا و متن برنامه درسی و آموزشی بود که سرآغاز اجرای برنامه‌ های مهارت‌ آموزی بر اساس تأکید ریاست جمهوری در مهرماه سال ۹۶ بود. این رویکرد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۸ استان کشور به‌ صورت آزمایشی برای دانش آموزان متوسطه اول آغاز شد که ادامه آن در سال تحصیلی جاری در همه استان‌ های کشور را خواهیم داشت.
سید محمد بطحایی تقویت فعالیت‌ های پرورشی متناسب با شرایط و نیازهای فردی دانش آموزان و حذف آزمون‌ های مکرر و زائد از مدارس ابتدایی و تأکید بر عدم استفاده از کتاب‌ های کمک‌ آموزشی در این مقطع را از دیگر فعالیت‌ های این وزارتخانه برشمرد و اظهار کرد: این اقدامات باعث تحول تقویت نشاط و سرزندگی و علاقه مندی به یادگیری در دبستان‌ ها است.
 
مطالب مرتبط:
محور و اصل کار ما سند تحول نظام آموزش و پرورش است
تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است
اهمیت و جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش