تبیان، دستیار زندگی

دوقطبی شدن اینترنت تا سال 2028

این روزها نسخه سانسور شده گوگل تحت رهبری ساندرا پیچای، در چین گسترش داده شده و موجب اختلاف نظرهایی جدی در خارج و داخل این شرکت شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوقطبی شدن اینترنت تا سال 2028
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل پیش‌بینی کرد که اینترنت تا سال 2028 به نسخه‌های تحت رهبری چینی و ایالات متحده تقسیم خواهد شد.

به‌گزارش انتخاب، این روزها نسخه سانسور شده گوگل تحت رهبری ساندرا پیچای، در چین گسترش داده شده و موجب اختلاف نظرهایی جدی در خارج و داخل این شرکت شده است.

درواقع با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی چین احتمال می‌رود این کشور با ایجاد اتصال اینترنتی و تسهیل روابط تجاری از جمله تجارت دیجیتال بین چین و کشورهای اروپایی، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، ریشه‌های خود را تقویت کند.


اریک اشمیت، مدیراجرایی پیشین آلفابت گفت: «احتمالاً سناریوی دوقطبی شدن اینترنت دور از ذهن نیست. درواقع منظور من چندپارگی اینترنت نیست اما احتمالاً یک اینترنت مبتنی بر چین و یک اینترنت غیرچینی به رهبری امریکا خواهیم داشت.»

وی افزود: «شرکت‌های متعددی در حال ساخت در چین هستند که ثروتی خیره‌کننده به این کشور اعطا می‌کنند. اینترنت چینی درصد بزرگی از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که در طرف دیگر ماجرا ایالات متحده نیز بشدت تحت تأثیر اینترنت است.»اگر این پیش‌بینی را درست در نظر بگیریم، احتمال می‌رود اینترنت چینی امکان صادرات داشته باشد. درواقع با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی چین احتمال می‌رود این کشور با ایجاد اتصال اینترنتی و تسهیل روابط تجاری از جمله تجارت دیجیتال بین چین و کشورهای اروپایی، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، ریشه‌های خود را تقویت کند.جالب است که پیش‌بینی‌های اشمیت زمانی مطرح می‌شود که جانشین وی در گوگل، ساندرا پیچای به مدیر عامل شرکت، بحث برانگیزترین استراتژی‌ها و روابط را با چین ترتیب داده است.
منبع: روزنامه ایران