تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی توپک های برنجی

یک عدد پیاز را در مقدار کمی روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
توپک های برنجی

مواد اولیه:

برنج: ۵۰۰ گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): ۳۰۰ گرم
پنیر ماتزرلا (خرد شده): ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی (پوره شده): ۲۰۰ گرم
نخود فرنگی (پخته): ۱۵۰ گرم
پنیر پارمزان (رنده شده): ۱۰۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
استاک سبزیجات: حدود ۲ لیتر
روغن زیتون فرابکر: به مقدار لازم
زعفران (دم کرده): به مقدار لازم
پیاز (خرد شده): ۲ عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
آرد: به مقدار لازم
پودر نان یا پودر سوخاری: به مقدار لازم
روغن: برای سرخ کردن

روش تهیه:

یک عدد پیاز را در مقدار کمی روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شود. برنج را اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید. سپس یک پیمانه استاک سبزیجات را اضافه کنید. هنگامی که آب کاملا بخار شد، حدود یک و نیم لیتر استاک باقیمانده را اضافه کنید.
همچنان به پخت و هم زدن مواد ادامه دهید تا برنج بپزد. پس از این که آب بخار شد، زعفران دم کرده را اضافه و مخلوط کنید. حرارت را خاموش کنید. پنیر پارمزان را اضافه و مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت بمانند و خنک شوند.
پیاز دیگر را در ظرفی جداگانه رد روغن زیتون تفت دهید و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا گوشت برشته شود. یک دوم پیمانه استاک سبزیجات باقیمانده را اضافه کنید و به پخت ادامه دهید تا آب بخار شود. گوجه فرنگی پوره شده، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به پخت مواد روی حرارت متوسط ادامه دهید.
در پایان پخت، نخودفرنگی پخته را اضافه و مخلوط کنید. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. گلوله هایی از مخلوط برنج جدا کرده و کف دست خود پهن کنید و مقداری از مخلوط مواد میانی و یک الی ۲ برش پنیر ماتزرلا را میان آنها قرار داده و سپس آنها را ببندید.
آنها را ابتدا در آرد بغلتانید و سپس در تخم مرغ زده شده فرو کنید و در آخر با پودر نان یا پودر سوخاری پوشش دهید. توپک ها را در روغن داغ سرخ کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. سپس سرو کنید.
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.