تبیان، دستیار زندگی

ترجمه تهامی از کتاب اوباما به چاپ پنجم رسید

ترجمه ابوالحسن تهامی از کتاب «جسارت امید» نوشته باراک اوباما توسط نشر نگاه به چاپ پنجم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


  کتاب «جسارت امید»

 کتاب «جسارت امید» نوشته باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا با ترجمه ابوالحسن تهامی به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسیده است.

باراک اوباما این کتاب را پس از کتاب پیشین‌اش «خاطرات پدرم» نوشته و منتشر کرد. «جسارت امید» در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی از جملات مهم این کتاب به این ترتیب است: اکنون که آشوب به درگاه خانه‌مان آمده است، باید رفتارمان را تغییر دهیم و به گونه‌یی دیگر دنیا را  در نظر بیاوریم.

مخاطبان و منتقدان، «جسارت امید» را مانیفست انتخاباتی او توصیف کرده‌اند. نویسنده این کتاب ضمن داشتن یک دیدگاه انتقادی نسبت به دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش پسر، درباره سیاست‌ها و برنامه‌های خودش هم در زمینه‌های بین‌الملل و اقتصاد مطرح کرده است. اوباما همچنین در این کتاب درباره مسائل اجتماعی نیز نوشته است.

ابوالحسن تهامی هم که ترجمه این کتاب را به عهده داشته، به عنوان دوبلور و مترجم شناخته می‌شود و پیش از آن، ترجمه کتاب «زندگی کوروش»، نمایشنامه‌های «هنری پنجم»، «جولیوس قیصر» و «هملت» از شکسپیر، و «پنج نمایشنامه» را که به تازگی عرضه شد، توسط همین ناشر منتشر کرده است.

چاپ پنجم کتاب «جسارت امید» با 480 صفحه و قیمت 55 هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر