تبیان، دستیار زندگی

در سال گذشته چه مهارت‌ هایی در مدرسه آموختید و برای امسال چه انتظاراتی دارید؟

رئیس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌ آموزان خواست که بگویند تاکنون چه مهارت‌ هایی آموختند و بگویند که فکر می‌ کنند آموختن چه مهارت‌ هایی برای زندگی‌ شان مهم‌ تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
در سال گذشته چه مهارت‌ هایی در مدرسه آموختید و برای امسال چه انتظاراتی دارید؟
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر حسن روحانی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد. پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۷را به موضوع مهارت آموزی اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: "در سال گذشته چه مهارت‌ هایی در مدرسه آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟"

بر اساس این گزارش، رئیس‌ جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌ آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌ هایی برای زندگی‌ تان مهم تر است؟

گفتنی است، پرسش مهر رئیس جمهور با هدف پرورش روحیه پرسش‌ گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌ آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌ های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌ آموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح شد.
 
مطالب مرتبط:
چند نکته مهم برای محافظت از دانش آموزان
مهارت‌ های مورد نیاز برای شروع کلاس اول
مهارت های تحصیلی؛ راهی برای موفقیت

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش