تبیان، دستیار زندگی

چند نکته مهم برای محافظت از دانش آموزان

🔻در هفته اول بازگشایی مدرسه ها چند نکته حیاتی که باید در مورد بچه ها رعایت کنیم را به اختصار ارایه می دهیم❗️👇
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چند نکته مهم برای محافظت از دانش آموزان
🔹اسم کوچک خودش یا خودتان را روی کیف یا وسایلش ننویسید، چون در آن صورت غریبه ها می توانند با گفتن یک اسم اعتماد بچه ها را جلب کنند، فقط یک آدرس و شماره تماس داخل کیفش بگذارید که اگه خدای ناکرده گم شد، با شما تماس بگیرند.

🔸به بچه بیاموزید که اگر یک ماشین او را تعقیب کرد در خلاف جهت ماشین بدود. به این ترتیب می تواند زمان کافی برای داد و فریاد داشته باشد.

🔹یک کلمه رمز خانوادگی داشته باشید، زیرا نام بچه را به راحتی می شود پیدا کرد اما رمز خانوادگی فقط بین اعضای خانواده است، به این ترتیب اگر غریبه ای به فرزندمان بگوید من از طرف پدر و مادرت آمده ام، با پرسیدن رمز، می تواند متوجه الکی بودن موضوع شود و کمک خواسته و فرار کند.

🔸روی گوشی فرزندتان نرم افزار ردیاب نصب کنید که بدانید دقیقا کجاست.

🔹به او یاد بدهید که اگر یک غریبه مزاحمش شد، دستش را گرفت و یا ...، حتما باید ادب رو کنار بگذارد! جیغ بزند گاز بگیرد و لگد بزند و از دیگران کمک بخواهد.

🔸چنانچه به هر دلیلی خواستند با یک غریبه صحبت کنند با او یک متر فاصله داشته باشند، با صدای بلند با هم حرف بزنند و اگه بیشتر از چند ثانیه طول کشید، باید مکالمه را تمام و قطع کنند.

🔹غریبه ها نباید بدانند که در خانه تنها هستند، اگر یک غریبه زنگ در را زد، نگویند مامان بابا خونه نیستند یا اصلا در را باز نکنند؛ مثلا بگویند بابام دستشوییه بعد با بزرگترشان تماس بگیرند، ولی در را به هیچ قیمتی باز نکنند.

🔸 به هیچ وجه با کسانی که در فضای مجازی آشنا می شوند قرار ملاقات نگذارند و هرگز در فضای مجازی شماره و آدرس خانه را ندهند، و یا حتی عکسی برای غریبه نفرستند.

در نهایت هر اتفاقی افتاد شما را مطلع کنند.

مطالب مرتبط:
اینترنت کودکان در دستور کار وزارت ارتباطات
معیارهای انتخاب یک مدرسه خوب
تنها یک نصیحت برای والدین
مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی و روز بازگشایی مدارس
30 نکته در رابطه با اضطراب و استرس کودکان در مدرسه