تبیان، دستیار زندگی

همجنسگرایی از منظر تبیان

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «هم‏جنس‏گرایی زاییده اندیشه های نسبی گرایانه پست مدرنیته» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همجنسگرایان
 به گزارش روابط عمومی، خانم ساجده مقدمی، نویسنده این مقاله با اشاره به اینکه مبانی فکری هر فرهنگ را به راحتی می توان در فرآورده ها و خروجی هایش مشاهده کرد، گفت: «سینمای هالیوود نیز یکی از جلوه های تمدن غرب است. با این نگرش می توان سینمای هالیوود را مورد بررسی قرار داد و به راحتی به بنیان‌های فکری تمدنی غرب رسید. 
اخیراً فیلم آن شرلی (البته نسخه کانادایی‌اش را که در سال 2017 تهیه و اکران شده بود) را دیدم. چند قسمت از فیلم به موضوع هم‌جنس‌گرایی اختصاص داشت. عمه‌ای پول‌دار و فرهیخته که در سال‌های پایانی عمرش بود و پسرکی که به استعدادهای هنری‌اش در گرین گیبلز توجه نمی‌شد و معلم مدرسه، همه هم‌جنس‌گرا بودند. عمه پولدار که ساکن شهر بود، متوجه تفاوت خودش با سایرین شده بود و حتی به آنه توصیه می‌کرد که مسیر زندگی خودش را پیدا کند؛ این مسیر می‌تواند با ازدواج تعریف شود یا هر چیز دیگر. این عمه که اهل فرهنگ و هنر بود؛ داغدار دوستش بود. دوستی که با او زندگی می‌کرده و به تازگی مرده بود. معلم مدرسه تمایلات هم‌جنس‌گرایانه خود را سرکوب می‌کرد و سعی داشت با ازدواج با جنس مخالف بر این تمایلات سرپوش بگذارد؛ اما در نهایت ناکام ماند و نتوانست ازدواج موفقی داشته باشد.
پسرک هنرمند هم در نهایت خانواده خود را رها کرد و به شهر رفت چون روستاییان تمایلات و تفاوت‌های او را نمی‌فهمیدند و در روستا نمی‌توانست رشد کند. نکته جالب توجه این بود که عمه هم‌جنس‌گرا به عنوان فردی ثروتمند، خوش برخورد، بخشنده، مهربان، اهل فرهنگ، کتابخوان نمایش داده می‌شد. کسی که تفاوت خود با سایرین را فهمیده و مسیر زندگی خود را پیدا کرده و سالیان سال با دوست هم‌جنس خود زندگی کرده است. این عمه به پسرک روستایی کمک می‌کند تا تفاوت‌ها و تمایلات متفاوت خود را بفهمد و استعدادهای هنری خود را کشف کند. از طرف دیگر معلم روستا به عنوان فردی نمایش داده می‌شد که تمایلات هم‌جنس‌گرایانه داشته، اما آنها را نمی‌فهمد و این تمایلات را سرکوب می‌کند. در نهایت هم شکست می‌خورد. چنین فردی در فیلم خشن، بدزبان، عصبی و .... نمایش داده می‌شود. با خودم می‌اندیشم حقیقت دنیای کنونی و زندگی ما در دنیای مدرن چه میزان با این تصویر مطابقت دارد! آیا واقعاً هم‌جنس‌گرایی دغدغه بشریت امروز است!»
متن کامل مقاله اینترنتی «هم‏جنس‏گرایی زاییده اندیشه های نسبی گرایانه پست مدرنیته» در بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مطالعه است.