تبیان، دستیار زندگی

روغنی برای زیبایی

خواص روغن آووکادو برای پوست

بیشتر شهرت روغن آووکادو در آشپزی است اما برای سلامت پوست هم فوایدی دارد. روغن آووکادو عنصری است که در بسیاری از کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها وجود دارد. در این مطلب برایتان از خواص روغن آووکادو برای سلامت پوست می‌گوییم و اینکه بهترین روش به کار بردن آن چگونه است. روغن آووکادو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین‌های A، D و E است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روغن آووکادو

1. رطوبت رسانی و تغذیه‌ی پوست

روغن آووکادو علاوه بر ویتامین E، پتاسیم، لسیتین و مواد مغذی فراوان دیگری هم دارد که پوست را رطوبت رسانی و تغذیه می‌کنند. بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست که به آن اپیدرم هم می‌گویند می‌تواند این مواد مغذی را به راحتی جذب کرده و با کمک آن‌ها، سلول‌های جدید بسازد.

2. کاهش التهاب ناشی از اگزما و پسوریازیس

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن آووکادو به التیام پوست خشک و حساس در اثر اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند. کسی که این بیماری‌ها را دارد می‌تواند اول روی قسمت کوچکی از پوست خود، روغن آووکادو را تست کند تا مطمئن شود که این روغن، علائمش را بدتر نمی‌کند.

3. جلوگیری از آکنه

اگر روغن آووکادو را مدت کوتاهی روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید، پوستتان بدون اینکه چربی اضافی روی آن بماند، آب رسانی خواهد شد و این می‌تواند از احتمال آکنه کم کند. روغن آووکادو خاصیت ضدالتهابی هم دارد که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از جوش و آکنه کمک کند.

به کار بردن روغن آووکادو روی پوست سر به عنوان یک ماسک گرم کمک می‌کند شوره‌ی سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی پوست سر برطرف شوند


4. تسریع التیام زخم

روغن آووکادو می‌تواند کمک کند تا زخمتان زودتر خوب شود. اسیدهای چرب و اسیداولئیک موجود در روغن آووکادو می‌تواند سنتز کلاژن را که پروسه‌ای از ایجاد بافت همبند جدید است، بهبود ببخشد. اسیدهای چرب روغن آووکادو می‌توانند از التهاب حین پروسه‌ی التیام کم کنند.

5. درمان آفتاب‌سوختگی

آنتی‌اکسیدان‌های روغن آووکادو می‌توانند علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهند. ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، لسیتین و اسیدهای چرب روغن آووکادو می‌توانند به التیام آفتاب سوختگی کمک کرده و پوست را نرم کنند.

6. کاهش علائم پیری پوست

اولین علامت پیری معمولاً در پوست ظاهر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند مصرف چربی‌های سالم مانند چربی‌های موجود در آووکادو می‌تواند به حفظ الاستیته‌ی پوست کمک کند.

7. تقویت سلامت ناخن‌ها

می‌توانید از روغن آووکادو برای کاهش خشکی و شکنندگی ناخن‌ها استفاده کنید. استفاده از این روغن طبیعی کمک می‌کند ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها، نرم بمانند.


8. تقویت سلامت پوست سر

به کار بردن روغن آووکادو روی پوست سر به عنوان یک ماسک گرم کمک می‌کند شوره‌ی سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی پوست سر برطرف شوند.
طرز استفاده:
* می‌توانید روغن آووکادو را روی پوست ماساژ بدهید، به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید و یا به لوسیون‌ها و کرم‌ها و ژل‌های حمامتان اضافه کنید.
استفاده‌ی روزانه از این روغن هیچ عارضه‌ای ندارد.
برای استفاده از آن به عنوان مرطوب‌کننده‌ی صورت، قسمت داخلی پوست این میوه را به صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
* می‌توانید روغن آووکادو را با سایر روغن‌های گیاهی ترکیب کرده و بعد از حمام کردن و خشک کردن بدن، آن را روی پوست بمالید.
اگر پوست سرتان خشک است، سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن آووکادو را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و ظرف را داخل ظرف بزرگ‌تری از آبجوش قرار دهید تا گرم شود و سپس پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. بگذارید در طول شب بماند و صبح با شامپوی معمولی بشویید.
* برای برطرف کردن زبری و خشکی پوست یا التیام زخم می‌توانید مقادیر مساوی روغن آووکادو و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و آن را روزی یک یا دو بار به پوست بمالید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.