تبیان، دستیار زندگی

کارگردانی به سبک اسکورسیزی در قاب یک کتاب

ترجمه فارسی کتاب «کارگردانی به سبک اسکورسیزی» نوشته «کریستوفر کِنوُرتی» منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگردانی به سبک اسکورسیزی


مارتین اسکورسیزی یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌سازان تاریخ سینماست. فیلم‌های او دامنه متنوعی دارند: از مداقه در شخصیت‌های شکننده و ظریف تا آثار حماسه‌گون و خشن، ‌مملو از خلاف‌کارانی بی‌رحم که نهایت شخصیت خود را نشان می‌دهند.

با یادگیری تهمیداتی که اسکورسیزی به کار می‌گیرد و اینکه چگونه از فضا و قاب‌بندی به همراه توانایی کارگردانی‌اش استفاده می‌کند، می‌توانید فیلم‌هایتان را لبالب از هیجان، غافلگیری و احساسات کنید.

کتاب «کارگردانی به سبک اسکورسیزی» با بررسی صحنه به صحنه برخی از آثار برگزیده اسکورسیزی، به شکلی واضح و کاربردی، تمهیدات این کارگردان را در فیلم‌هایش تحلیل کرده است و با تفکیک عناصر هر یک از این تمهیدات، به خواننده نشان داده اسکورسیزی چطور از جزئیات برای رسیدن به مقصود مورد نظرش سود جسته است. بزرگ‌ترین ویژگی این کتاب در این است که پس از مطالعه‌اش این امکان را به خواننده / فیلم‌ساز می‌دهد تا این تمهیدات را بنا به سلیقه و نیاز خود در کارهایش به کار برد.

کتاب ۱۵۵ صفحه‌ای «کارگردانی به سبک اسکورسیزی» با ترجمه محمد ارژنگ، در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات چتر فیروزه منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

منبع: مهر