تبیان، دستیار زندگی

لوازم آرایشی را تمیز کنید تا آرایش بهتری داشته باشید

چطور لوازم و ابزار آرایشی را تمیز کنیم؟

همه می‌خواهیم زیبا باشیم اما لوازم و ابزار آرایشی کثیف نتیجه دلخواه ما را نمی‌تواند حاصل کند. گاهی جوش‌های ایجاد شده روی صورت به خاطر استفاده لوازم آرایشی سرشار از باکتری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تمیز کردن لوازم آرایش

 در ادامه روش‌های تمیز کردن ده وسیله آرایشی را آموزش می‌دهیم:

برس‌های آرایشی

هر زمان وقت داشتید برس آرایشی خود را تمیز کنید.

ابتدا برس را با آب سرد خیس کنید. سعی کنید تنها قسمت مویی برس خیس شود تا از خیس شدن و جدا شدن چسب متصل کننده برس مویی به دسته جلوگیری شود.
مقداری شامپو یا شوینده ملایم را کف دست خود بریزید و برس را داخل شامپو بچرخانید. مطمئن شوید شامپو به میانه برس رسیده باشد.
با آب ساده آب بکشید. مطمئن شوید تنها قسمت مویی خیس می‌شود.
به آرامی آب قسمت مویی را بکشید و آن را تا جای ممکن صاف نگه دارید. برس‌ها را روی یک حوله بخوابانید. حداقل یک شب بگذارید خشک شود و سپس استفاده کنید.

برس صورت برقی

گرچه برای شستشوی صورت از این دستگاه استفاده می‌کنید، اما با این حال این دستگاه نیاز به تمیز شدن دارد حداقل به صورت هفتگی دارد.

سر برس را بیرون بیاورید.
چند قطره مایع آنتی باکتریال روی یک مسواک قدیمی بزنید و لابلای برس را با آن تمیز کنید.
با آب گرم خوب آب بکشید و سپس دسته آن را با شوینده و یک پارچه نرم تمیز کنید.
بگذارید سر برس یک شب در معرض هوای آزاد خشک شود.

فر مژه

ریمل، خط چشم و باکتری‌ها همگی سطح فر مژه را می‌پوشانند که هیچیک از آنها برای سلامت چشم مناسب نیست. فر مژه حداقل هفته‌ای یکبار باید تمیز شود و اگر چشمان حساسی دارید یا دچار عفونت چشم هستید، به طور روزانه تمیز شود.

ابتدا مقداری الکل یا هیدروژن پرواکسید را به کمی پنبه بزنید و سطح فر مژه که در تماس با چشم قرار می‌گیرد را تمیز کنید.
تمیز کردن سطح فر مژه را با قسمت‌های تمیز پنبه ادامه دهید. وقتی فر مژه تمیز شد، کمی پنبه تمیز را به الکل بزنید و برای بار آخر فر مژه را تمیز کنید. سپس آن را با آب سرد آب بکشید زیرا الکل ممکن است قسمت‌های پلاستیکی یا کش فر مژه را خراب کند و آن را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا خشک شود.

مداد تراش آرایشی

مداد چشم، مداد ابرو و خط لب پس از مدتی استفاده نیاز به تراش پیدا می‌کنند. پس از هر بار تراشیدن، قسمت مایع این مدادها در تراش باقی می‌ماند. برای جلوگیری از مخلوط شدن تراشه، باید پس از هر بار استفاده، تراش را تمیز کنید.
کمی الکل یا هیدروژن پرواکسید به یک مسواک قدیمی بزنید و با مراقبت آن را داخل حفره‌های تراش برده و تمیز کنید.
با آب سرد آب بکشید و بگذارید خشک شود.

موچین

موچین کاربردهای متفاوتی دارد اما مهمتر از همه اینکه با پوست تماس دارد و باید پس از هر بار استفاده تمیز شود.
برای تمیز کردن موچین کل آن را با مقداری مایع شستشوی دست آنتی باکتریال و آب گرم شستشو دهید.
سپس لبه‌های آن را با پنبه آغشته به الکل یا هیدروژن پرواکسید تمیز کنید.
موچین را روی پارچه تمیزی بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود.

وسایل مانیکور و پدیکور

از آنجا که این وسایل با آلودگی‌ها، باکتری‌ها و سطح بدن در تماس هستند، ممکن است موجب عفونت شدید شوند. بنابراین باید به درستی تمیز شوند. پس از هر بار استفاده وسایل یکبار مصرفی چون نوارهای چوبی و پدهای پنبه‌ای را دور بریزید. قسمت‌های فلزی باید با آب گرم و شوینده آنتی باکتریال که به وسیله یک مسواک قدیمی که بتوان با آن همه قسمت‌ها و زوایای این ابزارها را تمیز کرد، شستشو دهید و سپس با پنبه آغشته به الکل یا هیدروژن پرواکسید پس از هر بار استفاده آنها را تمیز کنید.

مواد پلاستیکی یا مصنوعی مانند جداکننده انگشتان یا برس ناخن می‌تواند با پنبه آغشته به الکل تمیز شود. وسایلی چون سوهان و پولیش ناخن می‌توانند توسط برس ناخنی که تمیز شده، تمیز شوند.
مطمئن شوید این وسایل کاملا خشک هستند و در جای مناسب نگهداری شده‌اند. وسایل آلوده را در ظرف پلاستیکی دربسته نگهداری نکنید زیرا موجب رشد باکتری‌ها می‌شود.

اتوی صاف‌کننده و فرکننده مو

اسپری یا دیگر مواد مو بر روی اتوی مو می‌ماند و با حرارت روی آن می‌چسبد. نمی‌توان این وسایل را با آب شست و سابیدن آن نیز به سطح اتو آسیب می‌رساند.
اتوی مو را از برق بکشید و مطمئن شوید کاملا سرد است.
سپس یک پارچه یا پنبه را آغشته به الکل کنید و روی قسمت‌های چسبناک اتو بزنید. بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. ممکن است برای این کار نیاز به چندین پد داشته باشید.
سپس روی آن یک دستمال تمیز و مرطوب بزنید و در نهایت با دستمال تمیز و خشک دیگری آن را خشک کنید.
این اتوها را می‌توان با ترکیب یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک قاشق چایخوری آب نیز تمیز کنید. خمیر حاصل شده را با یک دستمال نرم روی قسمت‌های چسبناک بزنید و به آرامی بمالید. باقیمانده لکه‌ها را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و در نهایت با دستمال نرمی خشک کنید.

برس و شانه

برس و شانه‌ها مجموعه‌ای از آلودگی، پوست مرده و محصولات بهداشت مو را روی سطح خود دارند. اگر برس‌ها را مرتب تمیز نکنید، همه آلودگی‌ها به موی شما منتقل خواهد شد و موها را زشت و بدحالت نشان می‌دهد.
برای برس‌های پلاستیکی و فلزی:
تا جای ممکن به وسیله انگشتان یا موچین، موها را از سطح برس یا شانه بیرون بیاورید.
برس یا شانه را با آب خیس کنید و کمی شامپو به آن بزنید. از دست خود برای انتقال شامپو به دندانه‌های برس یا شانه استفاده کنید.
سینک را با آب گرم پر کنید و بگذارید برس یا شانه حدودا ۱۵ دقیقه در آن خیس بخورد سپس به وسیله یک مسواک قدیمی بقایایی که ممکن است داخل برس یا شانه مانده باشد، بیرون بیاورید.
با آب گرم خوب آب بکشید و روی دستمال تمیزی قرار دهید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

برس‌هایی که با موی طبیعی ساخته شده‌اند، برس‌های براق‌کننده و برس‌هایی که دسته چوبی دارند:
مرحله خیس کردن را انجام ندهید زیرا ممکن است قسمت‌هایی از برس را آسیب بزند. می‌توانید مقداری شامپو و آب را روی مسواک قدیمی بزنید در نهایت آب بکشید و بگذارید کامل خشک شود.
حتما سنجاق سر، هدبند و کلیپس مویی فلزی و پلاستیکی خود را تمیز کنید. آنها را نیز به همان شیوه تمیز کنید. ممکن است برای از بین بردن لکه اسپری مو نیاز به پنبه آغشته به الکل داشته باشید.

برای کش و هدبندهای پارچه‌ای از روی دستورالعمل روی آنها عمل کنید یا با شوینده و آب تنها قسمت لکه‌دار را تمیز کنید. بگذارید کاملا خشک شود سپس پارچه روی آنها را با انگشت دست صاف کنید.

کیسه و لیف حمام

بدن شما پس از حمام تمیز می‌شود اما همه آن آلودگی‌ها و چربی‌ها کجا می‌رود؟ وارد لیف حمام شما می‌شود، جایی که رطوبت و گرما به رشد باکتری‌ها کمک می‌کند.

پس از هر بار استفاده، کیسه یا لیف حمام را خوب آب بکشید. آن را چلانده و بگذارید خشک شود (ترجیحا در فضای بیرون از حمام).
حداقل یک بار در هفته همه چیز را با خیس کردن در محلول آب و سفیدکننده (یک قاشق غذاخوری سفیدکننده خانگی با دو فنجان آب گرم) به مدت ۵ دقیقه خوب تمیز کنید.
می‌توانید لیف‌ها را با حوله‌ها در ماشین لباسشویی بیندازید.
در صورتی که جای بریدگی یا حفره روی پوست دارید، از لیف استفاده نکنید. برای پیشگیری از کپک و قارچ به طور مرتب لیف و کیسه‌ها را تعویض کنید.

آینه‌ها

ممکن است آینه را به عنوان وسیله آرایشی محسوب نکنید اما اگر آینه نداشته باشیم نمی‌توانیم آرایش کنیم. چه آینه بزرگ سینک دستشویی باشد یا آینه دستی باید آن را تمیز و شفاف نگه دارید.

با ترکیب آمونیاک و آب در یک اسپری آب، شیشه آینه را تمیز کنید.
با استفاده از یک شوینده خانگی یا صنعتی آینه را تمیز کنید سپس با یک دستمال میکروفایبر یا دیگر دستمال‌های فاقد پرز، آینه را تمیز کنید.
برای پاک کردن لکه اسپری مو روی آینه یا پنجره، ناحیه لکه‌دار را با دستمال آغشته به الکل ایزوپروپیل تمیز کنید و با دستمال فاقد پرز آن را خشک کنید.


منبع: کاویاب
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.