تبیان، دستیار زندگی

مادرشوهرم در تربیت فرزندم دخالت می کند، چه کنم؟

تربیت فرزند به دست مادر یا مادرشوهر؟

چگونه می توان با مادر شوهر خود برای تربیت کودک خود رفتار کنیم؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید با مادر شوهرتان در هنگام پرورش کودکتان رفتار کنید؟ ما اغلب می شنویم که تغییرات روابط بین شوهر و همسر هنگامی که کودک وارد میشود، تغییر می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مادرشوهرم در تربیت فرزندم دخالت می کند، چه کنم؟

تازه وارد جدیدخانواده، بخش بزرگی از وقت والدین، تلاش و انرژی آنها را می گیرد و در نتیجه موجب تغییر روابط آنها با همه افراد اطرافشان می شود. مهم نیست که رابطه شما با مادرشوهرتان (و یا برعکس) در چه حد است و چقدر از هم دور هستید، اما با ورود کودکتان تغییر می کند و ممکن است بدتر شود.
از زمان های بسیار قدیم، پرورش کودکان موضوعی است که در نسل های مختلف تفاوت دارد ؛ با مادران تحصیل کرده و تحقیقات جدیدتر در این زمینه، مادران مدرن رویکرد رشد کودکشان را جوری دنبال می کنند که اکثریت همجنس های بزرگترشان با آنها مخالف هستند.
یکی از ناراحتی های رایج بین جوانان و زنان مسن و پیر زمانی رخ می دهد که مسئله غذای نوزادان پیش می آید، چیزی که هیچ وقت به این اندازه تنش زا نبوده است. به عنوان مثال،از نظر یک عضو بزرگ خانواده یا مادرشوهر ممکن است خیلی زیبا و خوب باشد که کودکان خانواده صورت خود را با یک کیک بیسکویت یا کیک شکلاتی کثیف کنند و حتی ممکن است حتی تعداد کمی از آنها نیز اجازه دهند تا کودکان با این خوراکی ها جشن ؛با این حال، مادرها ممکن است نگران مقدار قند آن خوراکی ها باشند که کوچولویشان آن را می خورد.
چنین تفاوت نظرهایی معمولا باعث درگیری های زیادی میان نسل ها می شود، به خصوص بین مادر جدید و مادرشوهرها. اما نگران نباشید، با نکاتی که در این بخش خواهیم گفت حتی این وضعیت ظاهرا غیرممکن را می‌توان با کمی درک و کمک حل کرد.

1. درک کنید که آنها نیت خوبی دارند:

مشکلات زمانی بوجود می آیند که هر فرد معتقد باشد که حق با اوست. واقعیت این است که سلامت و ایمنی نوزادان در ذهن هر فردی متفاوت است و هیچ کس نمی خواهد کاری انجام دهد که به کودک آسیب برساند.
بنابراین اولین گام در برخورد با اقوام مسن تر این است که آنها را خوب درک کنیم و کاملا منطق این را باور داشته باشیم که رفتار آنها منظور خوبی دارد و واقعا در مورد کودکمان نگران هستند. آنها فقط تلاش می کنند که به شما بر اساس تجربیات و عقاید خودشان کمک کنند.

2. همراه با آنها به متخصصان اطفال رجوع کنید:

مادر شوهر یا سایر بستگانتان را همراه با همسر خود برای ویزیت متخصص اطفال کودک ببرید.باهم بحث کردن در مورد مسائل کودکتان به شما کمک می کند و شک و تردید شما را روشن می کند و یک رویکرد ساده تر برای خانواده در مراقبت از نوزاد می دهد.هیچ کس نمی خواهد در برابر توصیه های پزشکان بایستد و در سلامت بچه ها ریسک کند!

3. به جنگ سرد بگویید نه:

مهم است که هر زمان که بین شما و بزرگان شما اختلاف نظر پیش آمد، صحبت کنید.مهم نیست که جنگ سرد و یا "راه حل سکوت" چگونه به نظر می رسد و کار می کند، این کار تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد و فضای ناسالمی را در خانه ایجاد خواهد کرد.
بحث و گفتگو آزاد با خویشاوندان خود را بدون متهم کردن یا بد حرف زدن انجام دهید و دلایل خود را ارائه دهید، مخصوصا اگر آنها پشت هنجارهای سنتی ایستاده اند.

4. همراه داشتن یک بسته یخ :

مهم است که خون سردیتان را برای حفظ روابط بهتر و ذهن آرام تر، که برای سلامت روانی کلی شما ضروری است، حفظ کنید. داشتن یک نوزاد جدید از آنجایی که پر از استرس است، آخرین چیزی که شما نیاز دارید، یک تحریک است تا مانند آتش فشان فوران کنید بنابراین دفعه بعدی که احساس انفجار کردید، از بسته یخ استفاده کنید و با آن خنک شوید - به خاطر خودتان و نوزادانتان!

5. این همیشه کودک ماست:

نگرانی شما در مورد سلامتی فرزندتان قابل درک است اما در عین حال، مهم است بدانید که دیگران در خانواده شما نیز کودک شما را دوست دارند و می خواهند کمک کنند. اجازه دهید آنها در کارهایی مانند ماساژ، حمام بردن، خواباندن کودک و غیره مشارکت کنند.
این به آنها کمک می کند که ارزشمند و مفید باشند و از شما بیشتر احساس قدردانی می کنند، تا اینکه به آنها همیشه "نه" بگویید. با توجه به اینکه آنها در مراقبت از فرزندان شما دخالت می کنند، ارتباط آنها با کوچولو افزایش می یابد و همانطور که همه ما موافق هستیم، نوزادان نمی توانند از عشق بیش از حد لذت ببرند!
هنگامی که شما کمبود خواب دارید و یک چرخه مداوم چرت زدن و غذا دادن را دارید، آسان خواهد بود که احساس خوبی نداشته باشید و هر گونه مشاوره و یا پیشنهاد برای کمک می تواند به نظرتان دخالت کردن برسد اما همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که روش خود را کمی تغییر دهید و پیشنهادات کمک را بپذیرید، ما می دانیم که چقدر به آنها نیاز دارید!
کمک سالمندان می تواند یک مزیت بزرگ برای مادر و نوزاد جدید باشد و ارتباط بسیار خوبی بین این سه نفر می تواند یک محیط شاد و دوست داشتنی را برای همه افراد در خانه فراهم کند.
منبع : نمناک


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.