تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می‌کند:

راهکار مبارزه با ترس کلاس اولی ها

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، مقاله اینترنتی «چگونه ترس کلاس اولی ها را از بین ببریم؟» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کلاس اولی، دانش آموزان، مدرسه، ترس و اضطراب، سال تحصیلی، گوش دادن، انگیزه، استرس، خانواده ایرانی، کودک
 به گزارش روابط عمومی، کم کم به پایان روزهای تعطیلی نزدیک می شویم. دانش آموزان با خریدن وسایل مورد نیاز مدرسه خودشان را برای سال تحصیلی جدید آماده می کنند اما برخلاف دانش آموزانی که شور و علاقه ی رفتن به مدرسه و پیدا کردن دوستان جدید و درس و ... را دارند عده ای از دانش آموزان کلاس اولی آنچنان از مدرسه رفتن ترس و وحشت دارند که ممکن است حتی شب هایشان را با کابوس بگذرانند.
به همین منظور خانم هدی سادات پاک نهاد در متن این مقاله آورده است: «نحوهٔ برخورد با این بچه‌ها و روش‌های مقابله با اضطراب جدایی آن‌ها بسیار مهم است و باید هر چه سریع‌تر جلوی این ترس گرفته شود. ما در این مقاله به روش‌های صحیح مقابله با ترس و نگرانی دانش آموزان کلاس اولی برای رفتن به مدرسه می‌پردازیم.
روانشناسان روش‌های مختلفی را برای آماده‌سازی کودکان کلاس اولی پیشنهاد می‌دهند.‌ آماده‌سازی کودک چند روز مانده به شروع مهر، بیدار کردن او صبح‌ها رأس ساعتی که باید به مدرسه برود و طی کردن مسیر مدرسه و معرفی مسیر به کودک می‌تواند وی را برای روز نخست مدرسه آماده کند.
حضور در فضای مدرسه و معرفی بخش‌های مختلف ازجمله حیاط، کلاس درس، دستشویی و آبخوری‌ها می‌تواند ذهن کودک را با فضای مدرسه آشنا کند و به همین دلیل اضطراب او در روز نخست کاهش می‌یابد.»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «چگونه ترس کلاس اولی ها را از بین ببریم؟» را در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مشاهده کنند.