تبیان، دستیار زندگی

ما به سینمای دقیقه نودی عادت کرده‌ایم

پیمان جعفری تهیه کننده سینما با بیان اینکه همواره کار‌های ما دقیقه نود است، به علت اصلی کمرنگ شدن تولید فیلم‌های مذهبی در سینما اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ما به سینمای دقیقه نودی عادت کرده‌ایم

پیمان جعفری تهیه کننده سینما درباره علت کمرنگ شدن تولیدات مذهبی و عدم برنامه‌ریزی در حوزه سینمای مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی ؛ گفت: بحث فقط سینمای مذهبی نیست، وقتی جشنواره کودک، جشنواره فیلم فجر، جشنواره دفاع مقدس و ... فقط چند ماه قبل به فکر تولید فیلم‌های مورد نظرشان و پر کردن کنداکتور می‌افتند پس باید نتیجه بگیریم که مشکل ما بزرگتر از این حرفهاست.

وی بیان کرد: این مشکل دقیقه نودی در همه کارها وجود دارد و متاسفانه به این وضع عادت کردیم، در کل برنامه ریزی درستی در زندگی ما ایرانی‌ها نیست، به این دلیل برنامه ریزی هم جواب نمی‌دهد و غلط خواهد بود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: در برنامه ریزی اقتصادی نیز این وضع وجود دارد و عملا همه ما را دچار روزمرگی کرده است، که این بحث گریبانگیر جامعه شده و سینما به عنوان جزیی از کل از این قاعده مستثنی نیست.

جعفری اظهار کرد: برنامه ریزی و پیشرفت کاری را در موارد استثنائی می‌بینیم که آن هم بخاطر حکفرمایی پول است، چون به اتکای آن می‌توان برنامه‌ریزی درستی انجام داد، در سینما نیز فیلم‌هایی هستند که باید سال‌ها پیش ساخته می‌شدند، اما تا کنون به علت نبود بودجه کافی و برنامه‌ریزی صحیح بلاتکلیف مانده‌اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان