تبیان، دستیار زندگی

سینمای حرفه‌ای نداریم

تهیه کننده سینما به تحلیل و بررسی وضع و اعمال قانون رده بندی سنی در سینما و فیلم‌های نمایش خانگی پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سینمای حرفه‌ای نداریم

ساسان سالور تهیه کننده سینما درباره وضع و اعمال قانون رده سنی در سینما و شبکه نمایش خانگی به خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی ؛گفت: اعمال قانون رده بندی در شبکه نمایش خانگی خوب است، چون این کالا را هرکسی می‌تواند بخرد و در منزل و در جمع خانواده ببیند، اما سینما را نمی‌توان رده بندی کرد، چون تکلیف فیلم‌ها و مسائلی که در محتوا به آن پرداخته می شود، مشخص است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فیلم‌های ژانر کودک و بزرگسال در قالب اصلی آن کاملا مشخص خواهد بود و هرکدام برای رده سنی خاص خودش ساخته می‌شود. پس اینکه چنین قانونی را بخواهیم در سینما پیاده کنیم منطقی نیست.

این تهیه کننده اظهار کرد: ما همیشه باید متمایز باشیم. چراکه قانون رده بندی سنی هم از دستورات متفاوت جدید تشکیل شده است که همه دنیا باید بفهمد ما جالبیم. نمونه دیگری این قانون‌ها و دستور‌های متفاوت پخش فوتبال و آوردن شیپور در سالن‌های سینما در زمان جام جهانی فوتبال بود، که با این روند بعید نیست مراسم عروسی هم در سالن‌ها برگزار کنند و عروس و داماد روی صحنه بیاورند و شادی راه بیندازند.

وی افزود: متاسفانه آن تقدس و حرفه‌ای بودن سینما که در دنیا به آن نگاه می‌شود در ایران نداریم و هر لحظه باید منتظر دستور‌های جدید و جالب باشیم.

این تهیه کننده بیان کرد: به جای این قانون‌ها باید قانونی درست و مساوی در اکران ها برای فیلم‌ها از کمدی تا کودک و... اعمال کنند تا حقی از کارگردان ها و تهیه کننده ها ضایع نشود.

سالور ادامه داد: اعمال قانون درست اکران یعنی عدالت در اکران فارغ از ژانر، چه مدیر و یا مسئولی پشت یک اثر است. اینکه الان به جز فیلم کمدی به آثار دیگر توجه نمی‌شود، نشان از بی عدالتی و بذری است که چند سال پیش کاشته و حالا برداشت می‌کنند حالا در این وانفسا واقعا رده بندی سنی یعنی چه؟!

تهیه کننده سینما عنوان کرد: زمانی می‌توانیم قوانینی مانند رده بندی سنی را وضع و اعمال کنیم که زیربنا و قوانینمان از تولید تا اکران درست باشد و با عدالت کامل پیش برود. متاسفانه از اصل جریان غافل شدیم و به دیگر مسائل می‌پردازیم!

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان