تبیان، دستیار زندگی

اختصاص ۷۵ درصد از هزینه سرویس مدارس به رانندگان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تأکید بر دریافت هزینه سروی مدارس براساس جدول تهیه شده در کارگروه ماده ۱۸ گفت: براساس مصوبه شورا ۷۵ درصد از هزینه سرویس مدارس به رانندگان پرداخت می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرویس مدرسه
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز شورا موضوع نرخ سرویس مدارس مطرح نبود چرا که این موضوع براساس آیین نامه هیئت وزیران در کمیته 18 که نمایندگانی از آموزش و پرورش انجمن اولیا و معلمان و شهرداری حضور دارد تهیه و طی جدولی تدوین و در تیرماه ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: جدول نرخ سرویس مدارس در سال جاری به صورت تفکیک شده در 22 منطقه تهران بوده و در واقع در این جدول نرخ سرویس مدارس براساس مناطق کم برخوردار و مناطق شمالی شهر تهران پیش بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: آنچه که امروز در جلسه شورای شهر تهران و در خصوص لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران بود موضوع اخذ سهم رانندگان سرویسهای مدارس که براساس تصمیم اعضای شورای شهر تهران 75 درصد از هزینه ای که والدین بابت سرویس مدارس پرداخت می‌کنند باید به رانندگان تاکسی داده شود.

وی گفت: نرخ سرویس مدارس و جداول آن به تأیید فرماندار تهران نیز رسیده است و قرار است توسط کمیته ماده 18 اشاره شده به اطلاع خانواده های دانش آموزان برسد که امیدواریم این موضوع نیز هرچه زودتر عملیاتی شود.

پورسیدآقایی تصریح کرد: نرخ سرویس مدارس در کمیته ماده 18 به تصویب رسیده است و سهم رانندگان نیز در این زمینه در بحث نرخ سرویس‌ها توسط شورا تهیه شده است و برهمین اساس سهم رانندگان 75 درصد، سهم مدارس 7.2 درصد و مابقی نرخ کرایه‌های مدارس در اختیار شرکت های سرویس دهنده خدمات قرار می‌گیرد.

وی گفت: در ادامه جلسه امروز و در ادامه بررسی مواد و تبصره‌های تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران به موضوع ارائه خدمات به مدارس استثنایی مطرح شد که البته در این زمینه نیاز به توضیح هست که به طور طبیعی سرویس دهی به مدارس استثنایی وظیفه حاکمیتی برعهده دولت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  ادامه داد: البته در شهر تهران سرویس دهی در مدارس استثنایی طبق مصوبه شورای شهر در ادوار گذشته برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است که در این زمینه نیز شورا امسال نیز تأکید بر ارائه خدمات ویژه به دانش اموزان در مدارس استثنایی کرد.

وی گفت: در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران تأکید شده بود که 50 درصد از هزینه سرویس در مدارس استثنایی توسط شهرداری و مابقی توسط والدین این بچه‌ها تأمین شود که در ادامه و با توجه به پیشنهادات و نظرات اعضای شورای شهر تهران سرویس دهی به دانش آموزان مدارس استثنایی ارائه شود.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در بودجه شهرداری تهران 8.5 میلیارد تومان برای ارائه خدمات و سرویس دهی به دانش آموزان استثنایی پیش بینی شده است که البته با توجه به مصوبه امروز شورای شهر تهران ارائه خدمات به این بخش به 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس نظر شورای شهر تهران قرار شد مابقی 8.5 میلیارد اعتبار مورد نظر به صورت متمم در بودجه بررسی و به تصویب برسد.
منبع: خبرگزاری تسنیم