تبیان، دستیار زندگی

تاکید زیارت عاشورا بر سبک زندگی ولایی

حجت الاسلام و المسلمین ریاضت گفت: یکی از مهمترین مسائل در زیارت عاشورا زندگی بر مدار سبک زندگی امام حسین (ع) است تا زندگی خودمان را ولایی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام و المسلمین ریاضت

حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بخش های یک دقیقه‌ای در خصوص شرح زیارت عاشورا گفت: یکی از نکاتی که در زیارت عاشورا در قالب دعا از حضرت حق طلب می کنیم، بحث توفیق داشتن در سبک زندگی ولایی است؛ به این منظور که زندگی ما بر مدار سبک زندگی اهل بیت (ع) باشد. ما در زیارت عاشورا می خوانیم: «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»، «خدایا قرار ده زندگیم را زندگى محمد و آل محمد»؛ درواقع یکی از مواردی که باید با خواندن زیارت عاشورا برای ما به منصه ظهور برسد بحث هماهنگ شدن سبک زندگی دنیوی ما با سبک زندگی ائمه اطهار (ع) است، به ویژه سیره امام حسین (ع) که ما نیازمند رسیدن به زوایای مختلف معرفی سبک زندگی اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

وی ادامه داد: ما نباید سیره و سبک زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) را فقط در 9روز آخر عمرشان خلاصه کنیم چرا که ایشان 58 سال زندگی کردند و 10 سال امامت داشتند، به همین منظور ما به راحتی می توانیم سبک زندگی امام حسین (ع) را از بین اسناد و روایات استخراج و به آن اقتدا کنیم.

منبع :
باشگاه خبرنگاران جوان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.