تبیان، دستیار زندگی

نماز ظهر عاشورا بخش اصلی برنامه‌های محرم در روز عاشورا است

رئیس اداره اوقاف بهارستان تجمع عزاداران حسینی در روز عاشورا را بسیار مهم دانست و نماز ظهر آن روز را محور برنامه‌ها معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نماز

حجت الاسلام پیران رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان در مورد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در آن منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: همایش شیرخوارگان در سطح شهرستان با استقبال بسیار خوبی همراه بود و عزاداران حسینی با حضور در این مراسم تجدید بیعتی دوباره با شهدای واقعه کربلا داشتند.

وی افزود: بیشتر عزاداران در امامزاده باقر(ع) گردهم آمده بودند، اما در سایر هیات‌ها و تکایا نیز این مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پیران افزود: بخش بزرگی از برگزاری این مراسم به صورت داوطلبانه و از سوی نیرو‌های مردمی برگزار شد و تلاش و عشق مردم این شهرستان به اهل بیت و سید الشهدا (ع) مثال زدنی است.

وی همچنین ادامه داد: مهمترین مراسم این دهه بزرگداشت و برپایی مراسم نماز جماعت ظهر عاشوراست که برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر آن انجام شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان اذعان کرد:مراسم دیگر در روز عاشورای حسینی به تجمع بزرگ تمامی هیئت‌های عزاداری این شهرستان در امامزاده باقر (ع) اختصاص یافته است که در تلاش هستیم میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

گفتنی است آستان امامزاده باقر (ع) در شهرستان بهارستان، بخش گلستان، انتهای خیابان ۲۴ متری چمران، روستای امامزاده واقع شده است. بنای اصلی ساختمان بقعه متعلق به دوره قاجار و شامل یک فضای مرکزی با پلان چهار ضلعی و گنبدی هشت ترک و اتاق‌هایی در اضلاع شمالی، شرقی، غربی و یک ایوان در سمت جنوب است. در ضلع جنوبی بنای اصلی و اتاق‌های شرقی و غربی آن در دوره‌های بعد سه ایوان اضافه شده که با کاشی‌های لعابدار زرد، سیاه و فیروزه‌ای رنگ تزیین گردیده اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.